اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

نمایشگاه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گرگان افتتاح شد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نمایشگاه هفته کاهش بلایای طبیعی با حضور معاون عمرانی استاندار گلستان، فرماندار گرگان و دیگر مقامات استانی و شهرستانی در گرگان افتتاح شد.

نمایشگاه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گرگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین افتتاح نمایشگاه هفته کاهش بلایای طبیعی در گرگان اظهار داشت: در این نمایشگاه تخصصی دستگاه‎های اجرایی استان، عملکرد خود، در عرصه مدیریت بحران را در معرض دید عموم قرار می‎دهند.

نمایشگاه هفته کاهش بلایای طبیعی در گرگان به مدت 4 روز ادامه دارد

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز شنبه 20 مهر ماه تا سه‎شنبه 23 مهر ماه امسال در محل پارک شهر گرگان دایر خواهد بود.

سمیعی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تخصصی در هفته کاهش بلایای طبیعی در استان اضافه کرد: آشنایی مردم با توانمندی دستگاه‎های اجرایی استان در عرصه پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی و دستاوردهای استان در این حوزه، از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه تخصصی است.

وی یادآور شد: در بدو شروع به کار این نمایشگاه، استقبال خوبی از حضور مردم را شاهد هستیم که امیدواریم این رویکرد و توجه مردم به موضوع مدیریت بحران تداوم یابد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حضور خوب دستگاه‎های اجرایی تخصصی در این نمایشگاه تصریح کرد: آب منطقه‎ای، جمعیت هلال احمر، آب و فاضلاب شهری و روستایی، منابع طبیعی، و محیط زیست استان و آتش‎نشانی شهرداری گرگان برخی از دستگاه‎هایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیریت بحران یک کار جمعی است

سمیعی با تشکر از فرماندار گرگان و دبیر شورای هماهنگی این فرمانداری برای برگزاری این نمایشگاه تخصصی افزود: حضور با برنامه دستگاه‎های اجرایی در این همایش، نشان از تعامل مناسب بین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان با مجموعه مدیریت بحران استان دارد.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران یک کار جمعی است و با توجه به این نگاه همه دستگاه‎های اجرایی استان باید بکوشند تا در این هفته برای نیل به اهداف برنامه‎های تعیین شده همکاری بیشتر به خرج دهند.

سمیعی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: نام‎گذاری این هفته براساس شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات شکل گرفته است.

نامگذاری روزهای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با راهبرد پیشگیرانه

وی ادامه داد: 20 مهر نخستین روز این هفته به نام مدیریت بحران، همزیستی با طبیعت و راهبردهای کاهش خسارات نام گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اذعان داشت: روز 21 مهر، روز مدیریت بحران، نظارت، قانون‎گرایی و هشدار و پیش‌بینی و روز 22 مهر نیز با عنوان استاندارد، مقاوم‎سازی، پژوهش و فن‎آوری‎های نوین نامگذاری شده است.

سمیعی یادآور شد: همچنین روز 23 مهر ماه روز آمادگی و هماهنگی دستگاه‎های مسئول و مشارکت‎های مردمی و 25 مهر ماه نیز روز بیمه حوادث طبیعی و بازتوانی آسیب‎دیدگان نامیده شده است.

به گفته وی، روز 25 مهرماه نیز به عنوان رسانه مسئول، جامعه ایمن و 26 مهرماه نیز به عنوان روز آموزش خانواده، عواطف انسانی و ارزش‎های اسلامی نامیده شده است.

انتهای پیام/83002/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول