اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

نمایشگاه هفته کاهش بلایای طبیعی توانمندی ادارات در مدیریت بحران است + تصاویر

فرماندار گرگان گفت: نمایشگاه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گرگان، نمایشگاهی از توانمندی دستگاه‎های اجرایی استان در عرصه مدیریت بحران است.

نمایشگاه هفته کاهش بلایای طبیعی توانمندی ادارات در مدیریت بحران است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر علی احمدی ظهر امروز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تخصصی در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: آشنایی مردم با دستاورد دستگاه‎های عملیاتی می‎تواند آنان را نسبت به اهمیت موضوع مدیریت بحران و کارکرد این عرصه آشنا سازد.

وی با اشاره به حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در این نمایشگاه تخصصی خاطرنشان کرد: با وجود توانمندی‎های بسیار استان در عرصه پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی این نمایشگاه می‎تواند کاستی‎های ما را نیز در این عرصه عیان سازد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی‎های جدید در عرصه مدیریت بحران و تکیه بر توانمندی‎های داخلی می‎تواند بر تقویت ایمنی کشور در مواجهه با بلایای طبیعی موثر باشد.

فرهنگ‎سازی مهم‌ترین ابزار پیشگیری از اثرات خسارت‎بار بلایای طبیعی

احمدی با تاکید بر فرهنگ‎سازی و اطلاع‎‎رسانی به عنوان مهم‌ترین ابزار پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی در استان یادآور شد: اگر مردم را نسبت به موضوع مدیریت بحران و مواجهه با بلایای طبیعی آگاه سازیم آنان می‎توانند نقش موثرتری در کاهش خسارات مالی و جانی ایفا کنند.

به گفته وی؛ سیاست‎گذاری و برنامه‎ریزی در عرصه مدیریت بحران بدون مشارکت مردم با مشکل مواجه شده و در اکثر اوقات به ناکامی منتهی خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: آموزش، فرهنگ‎سازی و سوق ‎دادن نگاه مردم به اهمیت جایگاه مدیریت بحران در آینده زندگی آنان، می‌تواند از اتلاف منابع و خسارت‎های ناشی از بی‎توجهی به این بخش جلوگیری کند.

20 مهرماه روز ملی «ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» است که تا 26 مهرماه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده می‌شود. 

انتهای پیام/83002/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول