اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو شب برگزاری کنسرت موسیقی

«رُهاب» یاد استاد بنان را در اصفهان زنده کرد

گروه موسیقی رهاب طی دو شب گذشته موفق شد با اجرای قطعاتی از موسیقی استاد بنان یاد این استاد موسیقی را در اصفهان زنده کند.

«رُهاب» یاد استاد بنان را در اصفهان زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این کنسرت که توسط تنی چند از نوازندگان جوان به سرپرستی سیامک بهبهانی و خوانندگی پارسا حسن‌دخت روی سن رفت، در دو بخش 45 دقیقه‌ای اجرا شد که نوازندگان در هر بخش پنج قطعه از قطعات موسیقی استاد بنان را بازخوانی کردند.

سیامک بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: من در کودکی عاشق قطعات استاد بنان بودم و با این قطعات موسیقی زندگی کردم.

وی اظهار کرد: پس از چند سال فعالیت موسیقی در کشور تصمیم گرفتم روزی یاد استاد بنان را زنده کنم و امسال موفق به این موضوع شدم.

سرپرست گروه موسیقی رهاب تصریح کرد: تأخیر چندساله برای اجرای این موسیقی سبب شد تا بنده با خواننده جوان و خوش آتیه ایران به نام آقای پارسا حسن‌دخت آشنا شوم و خوانندگی گروه را به ایشان بسپارم.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی بتوانم یک قطعه‌ای مانند ایران بسازم و گوشه‌ای از دین خودم به کشور پر افتخارم را ادا کنم.

بهبهانی افزود: من ایرانی هستم و قطعاتی مانندی ایران را در همه ژانرهای موسیقی می‌پسندم، چون راجع به وطن بوده و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که انسان در مورد افتخارات وطنش اثری را خلق کند.

وی در مورد استقبال مردم از این کنسرت نیز خاطرنشان کرد: مردم اصفهان همیشه به من لطف داشته و به نوعی همیشه من را شرمنده خود کرده‌اند.

*من عاشق خاک پاک ایرانم

پارسا حسن‌دخت، خواننده خوش آتیه آواز ایران نیز در حاشیه برگزاری این کنسرت به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: زنده کردن یاد و خاطره استاد بنان به نوعی زنده کردن ارزش‌های موسیقی اصیل ایرانی است که متأسفانه در برابر سبک‌های غربی در حال رنگ باختن است.

وی اظهار کرد: هویت موسیقی ایرانی به نوعی دست‌خوش هجوم سبک‌های غربی و ناهماهنگی نهادهای مربوطه شده است.

حسن دخت افزود: یکی از مشکلات پیش روی افرادی که قصد برگزاری کنسرت را دارند این است که سالن‌های سطح شهر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی مطلوبی ندارند و همین مسئله انرژی زیادی را از برگزارکنندگان می‌گیرد.

وی ادامه داد: ارائه دیرهنگام مجوز کنسرت و محدود شدن زمان برای تبلیغ نیز از دیگر مشکلات پیش روی برگزارکنندگان کنسرت‌هاست که امیدواریم هرچه زودتر بر طرف شود.

به گزارش فارس، در این کنسرت که به مدت دو شب در اصفهان برگزار شد قطعات بهار دل‌نشین، رویای هستی، بخت بیدار، بلاکش، کاروان، دل شکسته، نغمه نوروز و ای ایران اجرا شد که هنگام اجرای «ای ایران» مردم از صندلی‌هایشان برخاسته و ایستاده اجرای این قطعه را تماشا و در بخش‌هایی از آن نیز با گروه همراهی کردند.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول