اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

نیازسنجی از نسل جوان راهکاری استراتژیک در مراقبت از اصالت موسیقی است

فرماندار شهرضا گفت: نیازسنجی مداوم از نسل جوان به عنوان یک راهکار استراتژیک در جهت مراقبت از اصالت‌های هنر موسیقی به شمار می‌رود.

نیازسنجی از نسل جوان راهکاری استراتژیک در مراقبت از اصالت موسیقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی صبح امروز با بیان این مطلب در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان هنر موسیقی شهرستان شهرضا اظهار کرد: برگزاری این همایش بزرگ و شکوهمند حاکی از آغاز فصل جدیدی در حوزه فرهنگ و ادب شهرضا است و انتظار داریم همواره شاهد اجرای این برنامه‌های سترگ و موثر در سطح شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: موسیقی اصیل ایرانی به عنوان یکی از ماندگارترین میراث‌های کشور ایران در قرون مختلف مطرح است و مراقبت از این هنر فاخر از مهم‌ترین وظایف هر شهروند ایرانی به شمار می‌رود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه در مورد جایگاه و اهمیت فرهنگ در بین ملل و اندیشمندان نظرات و رویکردهای مختلفی وجود دارد، بیان کرد: هنر به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین زیرمجموعه‌های فرهنگی در هر جامعه مطرح است و سبک موسیقی در هر کشور به شکلی گویای زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری موجود در آن محدوده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه محصولات فرهنگی و هنری نباید موجب بی‌توازنی درسطح جامعه باشد، اذعان داشت: هنر فاخر موسیقی ایرانی در یک مقطع تاریخی دچار خسارات بزرگی شد که البته با هوشمندی و درایت پیشکسوتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جلوگیری از تداوم این موضوع اقدام شد و انتظار داریم با اتخاذ سیاست‌های مناسب امکان بروز مجدد این مشکلات و نارسایی‌ها در هنر موسیقی ایرانی سلب شود.

محمدی با اشاره به اینکه موسیقی اصیل و سنتی ایرانی زمینه رشد معنوی بشر را به لحاظ غنای کم‌نظیر مهیا می‌کند، تصریح کرد: رشد و تعالی روح انسان به سمت و سوی اهداف متعالی و جاودانه از بارزترین نشانه‌های جایگاه موسیقی اصیل ایرانی است و باید با حمایت‌های مناسب امکان تحریف و ابتذال این میراث گران بها را برای همیشه ایام خنثی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیازسنجی مداوم از نسل جوان به عنوان یک راهکار استراتژیک در جهت مراقبت از اصالت‌های هنر موسیقی به شمار می‌رود، اضافه کرد: تاکید ائمه(ع) مبنی بر اینکه همواره فرزند زمان خویش باشید از نکات مهمی است که باید مد نظر هنرمندان و فعالان هنر موسیقی قرار بگیرد و با اتخاذ راهبردهای لازم از هر گونه تاثیرپذیری موسیقی ایرانی جلوگیری شود.

به گزارش فارس، در نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان موسیقی شهرضا با محوریت انجمن موسیقی که در محل مجتمع بزرگ شهید مدرس برگزار شد، تعداد قابل توجهی از هنرمندان کشور به اجرای موسیقی در سبک‌های مختلف پرداختند و در پایان فعالان و پیشکسوتان موسیقی شهرضا در سه حوزه  خانواده هنرمندان فقید، هنرمندان روشندل و هنرمندان پیشکسوت از سوی مسئولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول