اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:

سیاست‌گذاری در زمینه ترویج موسیقی اصیل اجرایی شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: حفظ اصالت‌های فرهنگی در حوزه موسیقی اصیل ایرانی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و باید به شکل شایسته در این حوزه خطیر سیاست گذاری کنیم.

سیاست‌گذاری در زمینه ترویج موسیقی اصیل اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، رجب فرهمندیان صبح امروز با بیان این مطلب در نخستین همایش تجلیل از پیشگامان موسیقی اصیل شهرستان شهرضا اظهار داشت: تجلیل از مقام معنوی اساتید و پیشکسوتان عرصه‌های هنری از مهم‌ترین راهکارهای حفاظت و حراست از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و بر همین اساس متولیان امر در سطح شهرستان نسبت به تدوین این همایش شکوهمند اقدام کردند.

وی ادامه داد: ترویج موسیقی اصیل و با محتوای ایرانی به عنوان یک سیاست تاثیرگذار در جهت ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی در سطح کشور مطرح است و به همین لحاظ نسبت به هم اندیشی با اصحاب موسیقی شهرضا با رویکرد این اصل مهم اقدام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه هنر موسیقی به لحاظ محتوا و تاثیرگذاری نباید در معرض مسایل ضد‌ارزشی و غیر‌فرهنگی قرار بگیرد، بیان داشت: گرایش نسل جوان ایرانی به موسیقی غربی شایسته کشور اسلامی ما نیست و براساس این دغدغه بزرگ باید زمینه لازم را برای عرضه موسیقی اصیل و سازنده ایرانی به قشر جوان جامعه مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اعمال محدودیت در حوزه موسیقی به عنوان تنها راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی مطرح نیست، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم مراقبت از ریشه‌های موسیقی اصیل و سنتی ایرانی تاکید داشته‌اند و مسئولان امر باید با اجرای سیاست‌های حمایتی از هنرمندان نسبت به تحقق این اصل مهم اهتمام داشته باشند.

فرهمندیان با اشاره به سابقه درخشان شهرضا در زمینه تربیت و پرورش موسیقی‌دانان اخلاق‌مدار و حرفه‌ای گفت: انجمن موسیقی شهرضا به عنوان یکی از موفق‌ترین تشکل‌های فعال در این عرصه خطیر مطرح است و انتظار داریم با تداوم حمایت مسئولان زمینه رشد و شکوفایی ظرفیت‌های این مجموعه به شکل شایسته مهیا شود.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی برگزاری نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان هنر موسیقی در شهرضا بیان داشت: سیاست‌گذاری‌های لازم در خصوص برگزاری این همایش بزرگ از چند ماه گذشته آغاز شد و با تعامل هنرمندان برجسته کشور زمینه برگزاری این برنامه در شهرستان ایجاد شده است.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول