اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهرام پورناصح:

تهیه‌کنندگان به موسیقی متن فیلم کودک توجه بیشتری کنند

یک آهنگساز برجسته گفت: در تمام دنیا به موسیقی متن خوب اسکار می‌دهند، اما در ایران به این امر توجه نمی‌شود و نگاه به موسیقی متن کم‌رنگ است.

تهیه‌کنندگان به موسیقی متن فیلم کودک توجه بیشتری کنند

بهرام پور‌ناصح در گفت‌و‌گو  با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت موسیقی در فیلم کودک اظهار کرد: برای ساخت یک موسیقی متن قوی ابتدا باید سناریو خوانده شود و سپس با بهره‌گیری از تخصص  باید به روح یک قطعه توجه کرد، چرا که داستان موسیقیایی باید کودک را به فکر فرو ببرد، مانند زمانی که یک کتاب رمان می‌خواند.

وی افزود: گاهی مجبور هستیم برای نشان دادن روح یک داستان به موسیقی پناه ببریم، چرا که روح دیده نمی‌شود، اما قدرت موسیقی در نشان دادن آن بسیار بالا است.

آهنگساز ماهی کویر با بیان اینکه موسیقی متن که برای کودکان طراحی و ساخته می‌شود باید در تعامل با کودکان باشد و آهنگساز ابتدا با کودکان ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: همچنین آهنگساز  باید با کودکان دانشگاهی زندگی کند و آنها را بشناسد، سپس یک موسیقی کودک بسازد.

وی ادامه داد: در جشنواره‌ها باید به موسیقی اهمیت داده شود، روی سخن من با تهیه‌کنندگان است، زیرا آنها حامی فیلم هستند، اما نظرشان نسبت به موسیقی کم‌رنگ است.

پور‌ناصح با اشاره به اینکه در جشنواره‌های خارجی موسیقی متن جزئی از جشنواره است، تاکید کرد: موسیقی متن در جشنواره‌های خارجی اسکار می‌گیرد، اما در ایران به آن اهمیت داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مدیریت و نظم در این جشنواره بسیار ضعیف بود، اما حضور مردم و چهره‌های گرم و صمیمی آنها خوب و دلچسب بوده است.

انتهای پیام/63019/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول