اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شادگان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی و پاکسازی نمادین در تالاب بین‌المللی شادگان

معاون فرماندار شادگان از برگزاری کارگاه آموزشی و پاکسازی نمادین در تالاب بین المللی این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی و پاکسازی نمادین در تالاب بین‌المللی شادگان

نعمت‌الله آلبوغبیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری در استان خوزستان، کارگاه آموزشی و پاکسازی نمادین در تالاب بین‌المللی در روستای رگوه شادگان و با حضور مسئولان شهری و استانی و همچنین اهالی این روستا برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی، فیلم‌هایی برای اهالی به نمایش درآمد که طی آن به اهمیت تالاب بین‌المللی شهرستان و همچنین نگهداری و مراقبت از آن بیشتر بپردازند.

معاون فرماندار شادگان ادامه داد: همچنین اهالی روستا پس از نمایش این فیلم‌ها به طور نمادین به پاکسازی و جمع آوری نخاله در بخش‌هایی از تالاب پرداختند.

وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی شادگان یکی از مهمترین بخش‌های زندگی مردم این شهرستان محسوب می‌شود عنوان کرد: این تالاب با برخورداری از وسعت 537 هزار هکتاری بیش از پیش نیازمند حمایت مردم و مسئولان است.

آلبوغبیش افزود: برای حفظ محیط زیست این تالاب بسیار زیبا به ویژه در سال‌های اخیر با همکاری مسئولان شهری و استانی تلاش‌های قابل قبولی صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: در این زمینه طرحی در قالب مدیریت جامع تالاب تشکیل شده است تا هر چه بیشتر گردشگران را به این مکان هدایت کند و از این طریق رونق تالاب و شکوفایی اقتصادی شهرستان رقم بخورد.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به اینکه در این خصوص جلسات مکرری هم در شهرستان و هم در استان تشکیل شده است گفت: مدیریت جلسات تالاب در استان استاندار خوزستان و در شهرستان فرماندار هستند که تصمیم‌های جدی را نیز در خصوص حمایت از تالاب می‌گیرند.

وی بیان کرد: در جلسات اخیر استان با اختصاص اعتباری به تالاب شادگان بنا شده است که آب از رودخانه کارون برای انتقال به تالاب پمپاژ و تامین شود تا خشکسالی تالاب برای هر چه زیباتر شدن این مکان، جذب گردشگران بیشتر و همچنین زندگی روستائیان در وسط تالاب جبران شود.

آلبوغبیش اظهار امیدواری کرد با تدابیری که اندیشیده شده است و به دنبال اخذ این تصمیمات جدی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه تالاب، مطمئنا مردم روستاها و شهرستان شادگان ما را هر چه بیشتر در حفظ و نگهداری از تالاب بین‌المللی منطقه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/72001/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول