اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

پرورش ماهی در اراضی حاشیه تالاب صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا از بهینه‌سازی اراضی حاشیه تالاب این شهرستان برای آبزی‌پروری خبر داد.

پرورش ماهی در اراضی حاشیه تالاب صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی تملک اراضی حاشیه تالاب این شهرستان، اظهار کرد: تالاب خزر به دلیل شرایط طبیعی و زیست‌محیطی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا علاوه بر وجود تالاب از موقعیت کشاورزی و گردشگری خوبی برخوردار است، افزود: سهم قابل توجهی از حاشیه تالاب صومعه‌سرا طبق رایزنی‌های انجام شده به فعالیت آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد.

فرماندار صومعه‌سرا تصریح کرد: رشت، بندرانزلی و صومعه‌سرا از جمله شهرهای برخوردار از نعمت و برکت وجود تالاب هستند.

وی با اشاره به اینکه صومعه‌سرا به خاطر داشتن موقعیت خاص در حاشیه تالاب از جایگاه بهتری در این زمینه نسبت به دو شهر مذکور برخوردار است، ادامه داد: اکنون در حال رایزنی و تصمیم‌گیری درباره تملک اراضی حاشیه تالاب صومعه‌سرا هستیم.

حسینعلی‌زاده به مصوبه سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت درباره زمین‌های حاشیه تالاب صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه‌ها تمام زمین‌های حاشیه تالاب باید در امر آبزی‌پروری مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی از وجود بالغ بر یک هزار و 493 هکتار از اراضی حاشیه تالاب در صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: این اراضی از منطقه «قرابا» تا «باقلاکش» را شامل می‌شوند.

فرماندار صومعه‌سرا به ضرورت توجه به مالکیت‌بندی اراضی حاشیه تالاب این شهرستان اشاره کرد و گفت: تکلیف اراضی در تصرف مردم و منابع طبیعی باید مشخص شود.

به گفته این مسئول، اکنون حدود 251 هکتار از اراضی حاشیه تالاب به 64 نفر در زمینه توسعه آبزی‌پروری واگذار شده که بلاتکلیف و بدون استفاده مانده است.

وی با تصریح بر اینکه بالغ بر 930 هکتار از اراضی حاشیه تالاب صومعه‌سرا در مالکیت منابع ملی قرار دارد، یادآور شد: اراضی در تملک منابع ملی نیز به دلایل مختلف مورد استفاده بهینه قرار نمی‌گیرد.

حسینعلی‌زاده متذکر شد: مشکلات کنونی اراضی حاشیه تالابی صومعه‌سرا باید هر سریع‌تر برطرف شود.

وی، برطرف کردن مشکلات مذکور را مهم دانست و اذعان کرد: این امر موجب می‌شود تا اراضی تالابی به غیر از زمین‌های حفاظت شده چهارگانه محیط زیست برای ایجاد فعالیت آبزی‌پروری به صورت اجاره‌ای در اختیار مردم قرار گیرد. 

به گفته فرماندار صومعه‌سرا، این شهرستان دارای بالغ بر 22 کیلومتر مرز آبی با تالاب است.

وی از نصب سیستم‌های Gps در مناطق حاشیه تالابی مناسب برای فعالیت آبزی‌پروری در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره شیلات صومعه‌سرا باید پیگیرتر از گذشته برای اجرای طرح آبزی‌پروری در حاشیه تالاب این شهرستان همت کند.

انتهای پیام/84003/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول