اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

درصدد احیای حیات واقعی تالاب بین‌المللی گاوخونی هستیم

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: درصدد احیای حیات واقعی تالاب بین‌المللی گاوخونی هستیم.

درصدد احیای حیات واقعی تالاب بین‌المللی گاوخونی هستیم

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دو موضوع مهم از سوی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس در راستای احیای تالاب گاوخونی اصفهان دنبال می‌شود، اظهار کرد: بررسی و تصویب طرح احیای تالاب‌ها و دریاچه ارومیه از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار مجلس در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی است.

وی اضافه کرد: طرح احیای تالاب‌ها و دریاچه ارومیه در کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و احیای دریاچه ارومیه و تالاب گاوخونی از مهم‌ترین محور‌های اصلی این تالاب محسوب می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با تصویب شدن این طرح راهکار‌های قانونی در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید با انجام بررسی‌های کارشناسی شده نسبت به تصویب این طرح اقدام کند.

وی با بیان اینکه دولت نیز در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی نگاه ویژه‌ای به احیای رودخانه زاینده‌رود دارد، ادامه داد: چرا که با احیای رودخانه زاینده‌رود و جاری شدن آب در این رودخانه زمینه‌های احیای تالاب گاوخونی نیز فراهم می‌شود.

ایرانپور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمایندگان مجلس جلسه‌ای را با هیئت دولت به منظور احیای رودخانه زاینده‌رود برگزار کرده‌اند، تأکید کرد: هیئت دولت نیز قول داده است که این جلسات را تا حصول نتیجه برای احیای این رودخانه به صورت مداوم برگزار می‌کند.

وی به اهمیت برگزاری جلسات نمایندگان با هیئت دولت در راستای احیای رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی اشاره کرد و متذکر شد: نمایندگان مجلس با برگزاری جلسات با هیئت دولت درصدد احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی به منظور بازگشت این تالاب به حیات واقعی خود هستند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: نمایندگان مجلس با تصویب طرح‌ها و قانون‌گذاری در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و حفاظت از این تالاب به عنوان یکی از عرصه‌های زیست محیطی اصفهان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول