اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

ماهواره‌ پایه‌های زندگی را فرو می‌ریزد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هنوز عمده خانواده‌ها به این باور نرسیدند که ماهواره‌ها مانند خوره در حال فرو ریختن پایه‌های خانواده‌ها است.

ماهواره‌ پایه‌های زندگی را فرو می‌ریزد

حجت‌الاسلام علی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به عواقب سوء ماهواره اظهار داشت: در منزلی که ماهواره وجود داشته باشد، برقراری رابطه نامشروع بین دختر یا پسر این خانواده با جنس مخالف خود در بیرون از منزل بعید نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: نیاز جنسی یک امر غریزی و فطری است که باید آن را مدیریت و تعدیل کرد، اما وجود ماهواره در منزل و عدم مدیریت در استفاده صحیح از آن موجب غلیان این نیاز در انسان می‌شود.

وی از شبکه‌های ماهواره‌ای و بی‌توجهی والدین و مدیر خانواده به تبعات منفی آنها به عنوان مهمترین آسیب‌های پیش روی زنان و دختران جامعه یاد کرد و ابراز داشت: فاصله محل تحصیل دختران از خانواده، اشتغال دختران در شرکت‌های مختلف خصوصی، بی‌توجهی دختران تازه ازدواج کرده و زنان شوهردار به وظایف همسری خود از جمله معضلات فرهنگی است.

توکلی اذعان داشت: مسابقه و رقابت شدید زنان و دختران در اشتغال خارج از منزل، رشد روحیه جداسازی درآمد زنان از شوهران و استقلال مالی، رشد بی‌تفاوتی والدین نسبت به رفتارهای دختران آسیب‌هایی هستند که بالقوه و بالفعل وجود داشته و قابل انکار هم نیست و توسعه این عوامل ناشی از ارتباط موجود جهانی از طریق وسائل ارتباط جمعی است که اگرچه چاره‌ای جز همراهی با پیشرفت علم و فناوری نیست، اما می‌توان آن را مدیریت و محدود کرد.

این مقام قضایی یادآور شد: استفاده از ماهواره و تأثیر تبعات آن تمام کشور را تهدید می‌کند، هنوز عمده خانواده‌ها به این باور نرسیدند که ماهواره‌ها مانند خوره در حال فرو ریختن پایه‌های خانواده‌ها است و اخلاق، احترام به دیگران و رعایت حقوق دیگران در این راستا کم‌رنگ می‌شود آن وقت در آن شرایط انتظار داریم تا آسیب‌دیدگان کاهش یابند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول