اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صدا و سیما مطرح کرد

خنثی‌سازی تهدیدهای ماهواره‌ای دشمن با تقویت شبکه‌های تلویزیونی

قائم مقام صدا و سیما گفت: زیرساخت‌های مناسب برای توسعه شبکه‌های تلویزیونی فراهم شده و توسعه فیبر نوری در کشور باعث بی‌اثر شدن و خنثی‌سازی تهدیدات دشمن در حوزه ماهواره خواهد شد.

خنثی‌سازی تهدیدهای ماهواره‌ای دشمن با تقویت شبکه‌های تلویزیونی

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، سیدرمضان موسوی‌مقدم صبح امروز در مراسم افتتاح سیستم دیجیتال شهرستان‌های قوچان، درگز و خلیل‌آباد و توسعه فرستنده‌های استان خراسان رضوی در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: در طول ده سال اخیر توسعه‌های زیادی رخ داده بطوریکه امروز در تهران همه شبکه‌های استانی قابل دریافت بوده و این باید در تمام کشور توسعه یابد.

وی عرصه جنگ امروز را جنگ رسانه‌ای و مجازی دانسته و یادآور شد: سلاح بکارگرفته شده در جنگ رسانه‌ای دوربین‌ها، میکروفون‌ها و رسانه‌ها هستند که عرصه را از میدان و جنگ زمینی به فضای مجازی رسانده‌اند.

موسوی‌مقدم افزود: در جنگ رسانه‌ای امروز صدا و سیما در خط مقدم این جنگ نامتقارن و نابرابر قرار دارد و دشمن با تمام امکانات در برابر امکانات کم ما به مقابله پرداخته است.

وی با بیان این مطلب که استفاده از آموزه‌های دینی و اعتقادی باعث شده تا از حالت انفعالی خارج شویم، گفت: اگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال توسعه و گسترش نبودیم پس از 20 تا 25 سال نمی‌توانستیم صدای نظام جمهوری اسلامی ایران را در دور دسترس‌ترین نقاط به گوش مردم برسانیم.

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: تحریم‌ها و فشارها باعث نشده تا راه تسلیم و استفاده از سیستم آنالوگ را انتخاب کنیم و با انجام ابداعات و اختراعات و استفاده از شرایط موجود در تراز استاندارهای بین‌المللی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: پیش بینی شده بود که تا پایان سال 92 بتوان همه مراکز استان‌های را از سیستم دیجیتال بهره‌مند کرد اما در حال حاضر همه مراکز استان‌های و بیشتر شهرهای بزرگ کشور از سیستم دیجیتال استفاده می‌کنند.

موسوی مقدم عنوان کرد: 94 درصد مردم خراسان رضوی از سیستم دیجیتال استفاده می‌کنند که امیدواریم بزودی جشن پایان نصب و راه‌اندازی سیستم دیجیتال در خراسان رضوی گرفته شود.

وی یکی از مشکلات امروزه در صدا و سیما را قطعی ماهواره‌ها و پخش برنامه‌های در خارج از کشور دانسته و اذعان داشت: تاثیر شبکه‌های داخلی ایران در خارج از کشور بسیار بالا بوده بطوری که فقط شبکه press TV توانسته با نفوذ در خیلی از ‌جاها تاثیرات بسزائی بر روی مخاطبان خود بگذارد.

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروز بخش عمده فعالیت‌های فنی در صدا و سیما توسط جوانان این مرز و بوم انجام می‌شود و بسیاری از توانمندی‌ها از نقطه مرکز به کل کشور توسعه یافته است.

وی ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت بسیار فراوان بوده که با پشتکار و برنامه‌ریزی می‌توان وارد عرصه شده و بسیاری از مشکلات را برطرف نمائیم.

موسوی‌مقدم خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مناسب برای توسعه شبکه‌های تلویزیونی فراهم شده و توسعه فیبر نوری در کشور باعث بی‌اثر شدن و خنثی‌سازی تهدیدات دشمن در حوزه ماهواره خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاری استانداران و مدیران استانی می‌تواند بسیاری از مشکلات را با هم‌افزاکردن توانمندی‌ها و استفاده درست از امکانات حل کرد.

قائم مقام صدا و سیما گفت: شبکه خراسان رضوی بسیار پویا، فعال و تاثیرگذار بوده و در حوزه معارفی و فرهنگی از آن الگوبرداری می‌شود.

وی یادآور شد: شبکه‌های دیجیتال باید به طور مستمر در حال پخش و در اختیار مردم باشد و یک قطعی کوچک و یا کوچکترین اشکال مورد توجه همگان قرار گرفته و خود را نشان می‌دهد.

موسوی‌مقدم تاکید کرد: اگر با داشته‌های خود بتوانیم کاری انجام دهیم و خود را باور داشته باشیم، می‌توان در جنگ رسانه‌ای قدم‌های درستی برداشت.

انتهای پیام/2202/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول