اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

آسیب‌های ماهواره‌ بر کسی پوشیده نیست

امام جمعه موقت کرمان گفت: آسیب‌های اینترنت و ماهواره‌های راه‌یافته به منازل بر کسی پوشیده نیست.

آسیب‌های ماهواره‌ بر کسی پوشیده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام و اعمال حج اظهار داشت: حج تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... جامعه را در بر می‌گیرد.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: خداوند در سوره بقره اعمال و دستورات حاجیان را مطرح و هنگام انجام مناسک حج آنها را به برپایی ذکر و یاد خود دعوت می‌کند و همه باید اهل پرهیز از گناه و عمل به واجبات الهی باشند.

وی افزود: خداوند متعال زندگانی دنیوی و اخروی را نصیب بندگان خود کرده است و برای گذراندن و امرار معاش این دنیا نعماتی مانند خوراک، علم، شهرت و ... را در اختیار او می‌گذارند که این نعمات باید جیره‌بندی شوند و برای زندگی آخرت نیز توشه‌ای بفرستیم.

صباحی به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و ابراز داشت: هفتم ذی‌الحجه شهادت امام محمد باقر (ع) است، این بزرگوار از سایر امامان مظلوم‌تر است، زیرا در روز شهادت ایشان زائری در مدینه نیستند و حاجیان در پی مناسک حج رفتند.

وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) در هنگام شهادت مالی را برای برپایی روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دادند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به حرکت کاروان امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا در روز هشتم ذی‌الحجه عنوان کرد: آن زمان که امام حسین (ع) به همراه یاران خود به کربلا رهسپار شد، عده‌ای خیال کردند که این کاروان راه دیگری را در پیش گرفته است، زیرا در آن روزها همه خود را به عرفات می‌رساندند.

وی تصریح کرد: نهم ذی‌الحجه شهادت مسلم‌بن‌عقیل نماینده امام حسین‌ (ع) است که بر اثر بی‌وفایی کوفیان به شهادت رسید.

صباحی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی خدمات متنوعی را در تمام زمینه‌ها به مردم ارائه می‌دهد و در راه حفظ امنیت و آسایش شهید داده است.

امام جمعه موقت کرمان تمام نهادها را به همکاری با نیروی انتظامی دعوت کرد و تاکید داشت: خانواده مهمترین نهاد در جامعه است که باید با مراقبت از فرزندان خود یاری رسان نیروی انتظامی باشد، زیرا که امروز آسیب‌های اینترنت و ماهواره‌های راه‌یافته به منازل بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه روز عرفه روز دعا و نیایش است، خاطر نشان کرد: اهمیت این روز برای مناجات و نیایش با پروردگار به حدی بالا است که توصیه شده با وجود ثواب روزه اگر ضعف بر کسی غلبه می‌کند و از ادامه دعا باز‌می‌ماند از روزه‌ گرفتن صرف نظر کند.

صباحی متذکر شد: عالی‌ترین مقاماتی که یک بنده و عارف می‌تواند به آن درجه برسد، مانند مقام معمولی امام حسین (ع) است و مقام عالی ایشان را کسی نمی‌تواند درک کند، اباعبدالله (ع) با این مقامات والا در برابر پروردگار ابراز خضوع و بندگی شدیدی داشتند.

امام جمعه موقت کرمان به حادثه آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان در 24 مهر ماه 1357 اشاره کرد و گفت: این روز یادآور یکی از صحنه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که به خانه خدا حمله کردند و کتاب خدا را به آتش کشیدند.

وی افزود: آن روز چهلم شهدای 17 شهریور در تهران بود که مردم شهرهای دیگر به برپایی مراسم گرامیداشت آن شهدا پرداختند و در مسجد جامع کرمان زمانی که مراسم چهلم آغاز شد، حادثه آتش‌سوزی و حمله شکل گرفت.

صباحی با اشاره به نقش کرمانی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشت: مردم کرمان با شعارهای خود پس از حادثه آتش‌سوزی مسجد جامع ثابت کردند که از انقلاب دفاع می‌کنند و جریان تظاهرات، اعلامیه‌ها و حضور مردم شکل تازه‌ای به‌ خود گرفته بود.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل فرموده بودند که شاه نه ‌تنها کنترل مملکت را از دست داده بلکه کنترل روحی و روانی خود را نیز از دست داده بود.

انتهای پیام/80028/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول