اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خبر داد

برگزاری نماز عید قربان در مصلای گچساران

امام جمعه گچساران گفت: نماز عید قربان همزمان با سراسر کشور در محل مصلای گچساران برگزار می‌شود.

برگزاری نماز عید قربان در مصلای گچساران

حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به اهمیت دعای عرفه اظهار کرد: دعای عرفه دعای امام حسین(ع) بوده و زمانی که در سال 60 هجری به ایشان اجازه حج کامل داده نشد، ایشان ناگزیر به سمت عراق رفتند و در روز نهم ذی‌الحجه این دعا را در صحرای عرفات قرائت کردند.

وی با بیان این‌که دعای عرفه دعای بسیار ارزشمند با مضامین بلند و روحبخش است، افزود: به همین دلیل انجام این دعا توسط مؤمنان در روز عرفه بسیار ارزشمند است، زیرا دعایی اثرگذار بوده که در روح انسان تأثیر زیادی ایجاد می‌کند.

حجازی تصریح کرد: دعای عرفه در گچساران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود که در همین راستا مداح برجسته‌ای نیز از قم برای این مراسم دعوت شده است.

برگزاری دعای عرفه در مسجدالنبی

امام جمعه گچساران ادامه داد: دعای عرفه در گچساران رأس ساعت 15 و 30 دقیقه در محل مسجدالنبی این شهرستان قرائت می‌شود که سخنرانی و مداحی نیز از جمله برنامه‌های این مراسم است.

حجازی با تبریک پیشاپیش عید سعید قربان بیان کرد: دهم ذی‌الحجه یادآور آزمایش سخت و سنگین الهی، عید رهایی از تعلقات دنیایی و روزی است که شکوفه‌های ایمان و یقین در دل‌های انسان حقیقت‌طلب شکوفا شد.

وی با بیان این‌که اعیاد فطر، قربان به ویژه عید غدیر که به فرموده امام صادق(ع) «عید اکبر» نامگذاری شده است، از جمله اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌رود، از برگزاری نماز عید قربان در محل مصلای گچساران خبر داد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: نماز عید قربان در صبح روز چهارشنبه در محل مصلای گچساران اقامه می‌شود.

حجازی عید قربان را عید ایثار و فداکاری در راه خدا دانست و ادامه داد: این عید بزرگ، عید رهایی از تعلقات مادی و دنیوی بوده و کرامات بزرگی دارد.

انتهای پیام/82001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول