اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

عید قربان روز تهذیب نفس است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: عید بزرگ قربان روز تهذیب نفس است، که باید از برکات آن حداکثر استفاده را کرد.

عید قربان روز تهذیب نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان قلمداد می‌شود، چرا که در اعتلای معنوی و رشد روحی اقشار مختلف تاثیرهای زیادی بر جا می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه همه مسلمانان باید برای این روز بزرگ خود را آماده کنند، افزود: فیوضات و تاثیرات این قبیل اعیاد بر روح و جسم آدمی تا سال‌های طولانی برجا می‌ماند، بنابراین باید خود، خانواده به ویژه جوانان را برای بهره‌برداری حداکثری از برکات این ماه آماده کنیم.

امام جمعه موقت ارومیه روز عرفه را دارای فضیلت‌های بی‌شماری دانست و ادامه داد: این قبیل مناسبت‌های ملی و مذهبی و اعیاد دینی را نباید با سهل‌انگاری پشت سر بگذاریم، چرا که هر یک از آنها فلسفه شکل‌گیری متفاوتی را دارد.

سلامتی به فرا رسیدن سالروز شهادت امام باقر (ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در توسعه و بسط علوم نقش چشمگیری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: از طریق مطالعه تاریخ دین اسلام به جایگاه رفیع این امام بزرگوار آگاه شده و دختران و پسران نسل جدید را به الگوبرداری از ائمه معصوم (ع) ترغیب کنیم.

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) از دوران طفولیت تا شهادت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند، ولی با این همه شاگردان زیادی را در علوم مختلف تربیت کرده و با بدعت‌ها مبارزه کردند.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در سال 1366 بیان داشت: جنایت کشتار حجاج ایرانی هیچ گاه از خاطر ملت ما پاک نمی‌شود، چرا که این جنایت فراموش شدنی نیست.

وی از خدمات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و ادامه داد: ماموران انتظامی شبانه‌روز جان خود را برای این کشور وقف کرده‌اند.

انتهای پیام/61002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول