اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

برنامه‌ریزی برای تثبیت قیمت گوشت در اعیاد قربان و غدیر

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و افزایش تقاضای گوشت قرمز، بر لزوم برنامه‌ریزی جهت تثبیت قیمت آن در بازار تاکید کرد.

برنامه‌ریزی برای تثبیت قیمت گوشت در اعیاد قربان و غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت ممانعت از نوسان شدید تغییر قیمت گوشت سفید اظهار داشت: طبق سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر تامین نهاده‌ها با ارز مبادله‌ای و به دنبال آن افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت برخی از کالاها از جمله مرغ در روزهای اخیر به صورت فزاینده افزایش یافته اما با توجه به این که بانک مرکزی مکلف به تامین ارز مورد نیاز برای ورود نهاده‌های دامی است با این تدبیر می‌توان قیمت گوشت سفید را کنترل و از تغییرات فاحش آن جلوگیری کرد.

وی افزود: امیدواریم ستاد تنظیم بازار قیمت جدید مرغ و سایر کالاهای مرتبط، نهاده و همچنین قیمت مرغ منجمد جهت توزیع در شبکه را اعلام کند و تا آن زمان لازم است در استان کمیته‌ای با عضویت دفتر امور اقتصاد و بین‌الملل استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران جهت تعیین قیمت تمام شده گوشت سفید با در نظر گرفتن سودی متعارف تشکیل شود.

فروزان‌مهر تاکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در خراسان رضوی در مقایسه با مراکز دیگر استان‌ها، پایین‌تر است.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی ادامه داد: بدیهی است پس از اعلام قیمت از سوی این کمیته هرگونه عرضه گوشت سفید بالاتر از قیمت تعیین شده تعزیراتی خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و افزایش تقاضای گوشت قرمز، بر لزوم برنامه‌ریزی جهت تثبیت قیمت آن در بازار تاکید کرد.

فروزان‌مهر به بیماری‌های مشترک انسان و دام اشاره کرد و از شبکه دامپزشکی استان خواست همچون سالهای گذشته با کشتار خارج از شبکه برخورد جدی کنند.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول