اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌حجت‌الاسلام ‌رهدار ‌در همایش «حبیب دل‌ها‌»:

همه شهیدان ما «حبیب دل‌ها» هستند / ایران اسلامی هزاران «حبیب» دارد‌‌

رئیس مرکز مطالعاتی فتوح گفت: در مراسم‌های تجلیل از شهدا به گونه‌ای صحبت می‌شود که شهدا فقط تاریخ هستند، در صورتی که شهدا فرهنگ ما هستند، ما از تاریخ رد می‌شویم ولی فرهنگ باقی می‌ماند.

همه شهیدان ما «حبیب دل‌ها» هستند / ایران اسلامی هزاران «حبیب» دارد‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رهدار ظهر امروز ضمن سخنرانی در همایش حبیب دل‌ها، با گرامی‌داشتن یاد و خاطره شهید لک‌زایی اظهار کرد: کشور ما به علت اهدای شهیدان بسیار، یک کشور محبوب در جهان است.

وی با بیان خاطره‌ای از همسفری با یک یهودی گفت: این یهودی به من گفت ملت ایران به علت مقاومت زیاد در مقابل دیگران قابل تکریم هستند.

رئیس مرکز مطالعاتی فتوح مطرح کرد: شهید آوینی در یکی از کتاب‌هایش درباره حافظ نوشته بود، شاعران همه لسان‌الغیب هستند و اگر حافظ را گفتند از باب مثال بود.

وی افزود: همه شهیدان ما حبیب دل‌ها هستند و ما مفتخریم که چند صد هزار حبیب اهدا کرده‌ایم.

رهدار با بیان اینکه بسیجی‌های ما جنگیدند و جز جنگ زندگی نداشتند، گفت: در کشورهای دیگر نیروها اول زندگی می‌کنند و بعد می‌جنگند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما ساده زیست بودند، بیان کرد: شهدای ما نسبت به شهدای دیگر در جهان یک مزیت دارند و آن ساده زیستی است.

رئیس مرکز مطالعاتی فتوح گفت: نیروهای حزب‌الله می‌گویند اگر ایران نبود شاید ما می‌توانستیم هنوز بجنگیم ولی این روحیه و اخلاق بچه‌های سپاه در دهه 60 بود که موجب شده است ما تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شهید نام خداست و حرمت دارد، عنوان کرد: شهادت بالاترین درجه علم یعنی حکمت است و قبل از شهادت به درجه حکمت می‌رسند.

رهدار با اشاره به اینکه در مراسم‌های تجلیل از شهدا از نظریه مقاومت کمتر بحث می‌شود، گفت: بهتر است که مراسم‌های تجلیل از شهدا با رویکرد علمی و در دانشگاه‌ها برگزار شود.

رئیس مرکز مطالعاتی فتوح بیان کرد: در مراسم‌های تجلیل از شهدا به گونه‌ای صحبت می‌شود که شهید فقط تاریخ هستند در صورتی که شهدا فرهنگ ما هستند، ما از تاریخ رد می‌شویم ولی فرهنگ باقی می‌ماند.

انتهای پیام/78002/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول