اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بوشهری‌ها 6 ماه میزبان ضریح خیمه‌گاه سقای دشت کربلا

ضریح خیمه‌‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) سقای دشت کربلا از هفته آینده به مدت 6 ماه برای ساخت، میهمان مردم ولایتمدار استان بوشهر خواهد بود.

بوشهری‌ها 6 ماه میزبان ضریح خیمه‌گاه سقای دشت کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، هفته آینده برگ زرینی دیگر از تاریخ پر از رشادت و دلیری مردم استان بوشهر رقم می‌خورد و با ورود ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) برای ساخت، مردم این استان 6 ماه از وجود با برکت این ضریح بهره‌مند خواهند شد.

ضریح خیمه‌گاه سقای دشت کربلا سه‌شنبه آینده وارد استان بوشهر می‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری در مورد انتقال ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل به استان بوشهر، اظهار داشت: سه‌شنبه هفته آینده مصادف با روز عرفه ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) از استان فارس برای تکمیل و بازسازی وارد استان بوشهر می‌شود.

عبدالرضا مطاف افزود: ابتدا مردم دالکی ساعت 14 روز سه‌شنبه آینده میزبان ضریح خیمه‌گاه خواهند بود و مراسم دعای عرفه در شهر دالکی در کنار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سپس روز چهارشنبه در شهر وحدتیه مراسم دعای توسل برگزار شده و مراسم عید قربان در کنار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل در شهر سعدآباد برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه‌های استقبال از ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل مردم شهرهای آبپخش، شبانکاره و برازجان در شهرستان دشتستان میزبان ضریح خواهند بود و ویژه برنامه‌هایی نیز در همین ارتباط برگزار خواهد شد.

بوشهری‌ها جمعه آینده از ضریح خیمه‌گاه استقبال می‌کنند

مطاف اضافه کرد: در ادامه مسیر حرکت ضریح خیمه‌گاه، پس از عبور از روستاهای خوشمکان، چاه خانی، عیسوند، آبطویل، حسینکی، سرمل، احمدی، دویره و شهرچغادک، ضریح مطهر صبح جمعه به بوشهر می‌رسد.

وی گفت: مراسم استقبال از ضریح خیمه‌گاه صبح جمعه آینده با حضور امام جمعه، استاندار و مسئولان استانی در ورودی شهر بوشهر برگزار می‌شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان بوشهر تصریح کرد: پس از استقبال مسئولان، مراسم استقبال مردمی از میدان قدس شهر بوشهر تا مصلی نماز جمعه بوشهر با حضور پرشور مردمی برگزار خواهد شد و پس از پایان مراسم، ضریح در محل کارگاه ساخت واقع در سالن آزادگان شهر بوشهر قرار می‌گیرد.

25 درصد کار ساخت ضریح به اتمام رسیده است

مطاف بیان کرد: عملیات ساخت ضریح تاکنون 25 درصد پیشرفت دارد که توسط ستاد بازسازی عتبات استان فارس انجام شده و 75 درصد باقیمانده کار با حضور 8 استادکار اهل استان فارس و اصفهان در بوشهر انجام می‌شود و امیدواریم عملیات ساخت کمتر از 6 ماه به پایان برسد.

وی بیان کرد: 75 درصد باقیمانده کار شامل نقره‌کاری، طلاکاری و... است که در شهر بوشهر انجام می‌شود.

هزینه 2 میلیارد تومانی ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل

مسئول ستاد عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: ساخت ضریح حدود 1.5 تا دو میلیارد تومان هزینه دارد که همه هزینه‌های آن از محل کمک‌های مردمی به ستاد عتبات عالیات تامین شده است.

مطاف اضافه کرد: در ساخت ضریح مذکور 250 کیلوگرم نقره، دو کیلو طلا به کار رفته و هزینه این طلا و نقره را از نذورات مربوط به ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل تامین می‌کنیم.

وی بیان داشت: ورود ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل به استان بوشهر یکبار اتفاق می‌افتد و توفیقی برای مردم استان بوشهر است بنابراین از رسانه‌ها انتظار داریم برنامه‌های ورود و استقبال از ضریح را به خوبی پوشش دهند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: تاکنون 12 اکیپ از استان بوشهر شامل کارگر، مهندس، برق‌کار، کاشی‌کار و جوشکار برای ساخت ضریح‌های مختلف به عتبات عالیات اعزام کردیم و هفته آینده نیز اکیپ بعدی شامل 43 نفر به عراق اعزام می‌شوند و 35 روز به ساخت ضریح‌های مطهر اقدام خواهند کرد.

نیاز به کاشی‌کار، برق‌کار، جوشکار برای ساخت ضریح در بوشهر

مسئول ستاد عتبات عالیات استان بوشهر ابراز کرد: از افرادی که در زمینه‌های کاشی‌کاری، برقکاری، جوشکاری فعال هستند برای کمک به ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل در بوشهر دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی بیان کرد: افراد علاقمند می‌توانند به ستادهای بازسازی عتبات عالیات در شهرستان‌ها و در بوشهر به ستاد استان واقع در خیابان امام کوچه مسجد امیرالمومنین ساختمان شماره 3 استانداری طبقه دوم مراجعه کنند.

مطاف تأکید کرد: دو شماره حساب بانک ملی 0107401834000 و بانک صادرات به شماره 0105469559004 برای  جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ساخت ضریح خیمه‌گاه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان بیان کرد: اطلاعات و اخبار مربوط به بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر نیز در سایت atabat-bu.ir منتشر می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول