اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر:

30 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر عشایر هستند

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: 30 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر عشایر هستند.

30 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر عشایر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی ابراهیمی پنج‌شنبه شب در دیدار با عشایر شهرستان دشتستان اظهار داشت: عشایر نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان دارند و تولیدات بسیار ارزشمندی داشته‌اند.

وی افزود: حمایت از عشایر عزیز در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم با همکاری و همراهی مسئولان بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود جمعیت عشایری استان بوشهر بیش از 30 هزار نفر است که در قالب 5 هزار و 200 خانوار زندگی می‌کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: بیشترین جمعیت عشایری استان بوشهر با سه هزار و 300 خانوار در شهرستان دشتستان مستقر هستند.

وی یادآور شد: عشایر کوچ‌رو به استان بوشهر از مناطق ییلاقی کشور با دارا بودن 850 هزار راس دام سبک مدت هفت ماه را در مراتع استان بوشهر سپری می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر ادامه داد: تلاش برای رسیدگی به مشکلات این قشر در دستور کار قرار دارد و از سایر مسئولان نیز انتظار همکاری و همراهی داریم.

وی بیان داشت: عشایر استان در تولید گوشت قرمز و گوشت سفید نقش بسیار مهمی دارند و در صورت حمایت می‌توانند کمیت و کیفیت محصولات را بالاتر نیز ببرند.

ابراهیمی گفت: تامین آب شرب عشایر و بهسازی و مرمت و نگهداری راه‌های عشایری از اساسی‌ترین برنامه‌هایی است که توسط مسئولان انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: توزیع ارزاق و مایحتاج ضروری از طریق شرکت‌های تعاونی عشایری و مرمت و بازسازی آب انبارهای عشایری نیز در دستور کار قرار دارد.

عشایر دشتستان نیز مشکلات و معضلات خود را مطرح کرده و خواستار تلاش مسئولان برای رفع مشکلات شدند.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول