اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

دست پلید استکبار در تمامی جنایات علیه ملت ایران آشکار است

امام جمعه قروه با اشاره به شهادت جمعی از پاسداران در بانه گفت: در همه عملیات‌های تروریستی که علیه ملت مقاوم ایران شکل می‌گیرد، دست پلید استکبار جهانی دیده می‌شود.

دست پلید استکبار در تمامی جنایات علیه ملت ایران آشکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با محکومیت به شهادت رساندن 5 نفر از پاسداران سپاه بانه، گفت: در شهادت همچنان بر روی همه بندگان مخلص خدا باز است.

وی افزود: استکبار جهانی با این کارهای مذموم نمی‌تواند راه به جایی ببرد چون شهادت از آموزه‌های برتر دین ماست و رمز آزادگی در آن نهفته است.

حج عامل تحکیم وحدت مسلمانان

خطیب جمعه قروه در ادامه با اشاره به اینکه وحدت کلمه مسلمین یک دستور قرآنی است و ریشه در تعهد مسلمانان به پیروی از قرآن و اسلام دارد گفت: از آنجا که حج بزرگترین مراسم عبادی سیاسی اسلام است و نقش اساسی در سازندگی جامعه اسلامی دارد، حضور در آن بیشترین نقش را در تحکیم وحدت مسلمین خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و در راس آنها استکبار جهانی منافع سیاسی اقتصادی خود را در تفرقه امت اسلام می‌بینند، افزود: این دشمنان نمی‌خواهند حج با محتوای حقیقی خود برگزار شود.

احیا با تبریک عید سعید قربان گفت: عید قربان آن گونه که از اسمش هم پیدا است عید نزدیک شدن به خداوند و دریافت رحمت بی‌منتهای الهی با هر کار نیک است.

وی حج را از مترقی‌ترین ابعاد اعتقادی و عملی اسلام پس از توحید و جهاد برشمرد و گفت: آداب و اعمالی که حاجی در حج انجام می‌دهد مانند منشور بی‌نهایت زندگی است که هر کسی به اقتضای سطح درک و فهم خویش به مشاهده پرتوهایی از آن دست می‌یابد.

به گفته امام جمعه قروه، حج بزرگترین کنگره عبادی، سیاسی و اجتماعی مسلمین است که بالاترین هدف و با ارزش‌ترین مفهومی که از آن برداشت می‌شود جنبه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی این فریضه الهی است.

احیا خاطرنشان کرد: یکی از جنبه‌های مهم حج جنبه سیاسی آن است که به هیچ عنوان از حج تفکیک‌پذیر نیست چراکه قرآن هدف از وجود خانه کعبه را محلی برای قیام مردم می‌داند.

بهره‎گیری اولیا و مربیان مدارس از تعامل واقعی

امام جمعه قروه در ادامه با تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: این پیوند، پیوند مبارکی است که موجب شد تا بتوانیم بسیاری از مسیری را که به اشتباه رفته بودیم بازگشته و در مسیر درست که همان تعامل اولیا و مربیان است، حرکت کنیم.

احیا افزود: در گذشته تصور بر این بود که تمامی بار تربیتی فرزندان بر عهده خانواده و یا مدرسه است، اما اکنون در پرتو این پیوند، هر دو اینها خود را موظف به تکامل تربیت فرزندان می‌دانند.

وی خواستار مشارکت مادی و معنی اولیا و مربیان برای عمل به مسئولیت سنگین تربیت فرزندان شد.

امام جمعه قروه در ادامه به ایجاد دوگانگی در برخی مباحث فرهنگی و تربیتی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کتاب‌های درسی خود نکاتی را می‌خوانند که در عمل و در بطن خانواده چیزی غیر آن را مشاهده می‌کنند.

وی با تاکید بر معرفی و بهره‌گیری از الگوهای کامل و واقعی که در تاریخ اسلام نمونه‌های بسیاری وجود دارد، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای که خانواده‌ها آن را دسترس فرزندان جوان و نوجوان خود قرار می‌دهند، تاثیراتی مخرب و نامطلوب بر روی آنان دارد.

آموزه‎های دینی منطبق با روان و نیاز انسان است

احیا در بخش دیگری از سخنان خود از انطباق کامل آموزه‌های دینی با نیاز و روان انسان سخن گفت و با اشاره به هفته بهداشت روان، افزود: روان‎شناسی واقعی در پرتو آموزه‌های دین ما قابل انجام است.

وی خطاب به جوانان و نوجوان، تصریح کرد: نامگذاری‌هایی که دنیای غرب برای برخی مناسبت‌ها انجام داده است، در حقیقت برگرفته از آموزه‌های دینی ماست که با نامگذاری‌های زیبا آن را دوباره به خود ما بازگردانده‌اند.

امام جمعه قروه در پایان خاطرنشان کرد: این نامگذاری‌ها به معنای آن نیست که غربی‌ها حق مطلب را درباره آن مسائل ادا کرده باشند.

انتهای پیام/79009/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول