اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

«نرمش قهرمانانه» با اصل استکبارستیزی در سیاست خارجی نظام مغایر نیست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نرمش قهرمانانه به اصل خدشه ناپذیر استکبار ستیزی و تقابل با نظام سلطه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی مغایر نخواهد بود.

«نرمش قهرمانانه» با اصل استکبارستیزی در سیاست خارجی نظام مغایر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، حمیدرضا ترقی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: نرمش قهرمانانه از راهبردهایی است که در اندیشه سیاسی اسلام و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) مورد توجه و بهره‌‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: به این دلیل باید دید با هدایت رهبری کی و کجا از این راهبرد درست و برای دستیابی به پیروزی استفاده کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری اضافه کرد: نرمش قهرمانانه در دو حوزه دیپلماسی خارجی و سیاست داخلی قابل اعمال است مشروط به وجود شرایط و رعایت چارچوبی که رهبری فرموده‌اند.

وی همچنین به حوادث سال 75 در رابطه با موضوع دادگاه میکونوس و تعلیق غنی سازی در دورانی که به اصلاحات معروف بود و شرایط کنونی کشور اشاره و تاکید کرد: در این سه مقطع نظام اسلامی برای فرصت دادن به دشمن در راستای تجدید نظر در رفتارش نسبت به ملت ایران از چنین شیوه‌ای استفاده کرده است.

ترقی به استفاده از این تاکتیک در دوران حکومت پیامبر و ائمه اطهار (ع) گفت: شرایط کنونی انقلاب اسلامی ما به تعبیر رهبری، همانند مقطع بدر و خیبر در صدر اسلام است و با زمان صلح امام حسن (ع) و زمان قطعنامه 598 قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: اکنون ملت و نظام اسلامی در اوج اقتدار ملی و نفوذ بین‌المللی و قدرت دفاعی است ولی همانطور که پیامبر از صلح حدیبیه برای ساخت درونی نظام اسلامی استفاده کرد و در مقابل در برابر درخواست‌های فرعی دشمن نرمش نشان داد و حتی یک سال حج واجب را تعطیل کرد.

وی اضافه کرد: امروز هم ما برای ساخت درون نظام می توانیم از این راهبرد استفاده کنیم.

وی شروط انجام این نرمش قهرمانانه را شناخت درست حریف و دشمن، شناخت موقعیت جنگی با دشمن و شناخت نقطه مورد حمله حریف و دشمن برشمرد.

ترقی افزود: دشمن ملت ایران نه دست از دشمنی برداشته و نه ماهیت و اهداف دشمنی او تغییر کرده و نه تبدیل به دوست شده که ما با او سازش و یا به همزیستی مسالمت آمیز بپردازیم بنابر این با علم به اینکه او هنوز هم دشمن ماست و بدنبال شکست ماست باید از تاکتیک نرمش استفاده کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: نکته دیگر اینکه فراموش نکنیم که ما با آمریکا در موقعیت جنگ نرم و جنگ دیپلماسی هستیم و دیگر اینکه بدانیم دشمن ماهیت و شاخصه ضد استکباری ما را نشانه رفته است.

وی توضیح داد: آمریکا هویت الگویی ما برای کشورهای آزادی خواه و استقلال طلب را نشانه گرفته، بنابراین نباید نرمش ما به هدف گیری آنها کمک کند و نباید ما از دشمن دانی آمریکا به دشمن پنداری او برساند.

ترقی، نرمش قهرمانانه را رزمایشی هنرمندانه بدون عبور از خطوط قرمز یا برگشت از راهبردهای اساسی و با توجه به آرمان های انقلاب دانست.

ترقی اظهار کرد: بنابراین تعریف نرمش قهرمانانه به اصل خدشه ناپذیر استکبار ستیزی و تقابل با نظام سلطه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی مغایر نخواهد بود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که این نرمش را در حوزه دیپلماسی تعریف کرده‌اند نه سیاست خارجی گفت: با این جایگاهی که رهبری برای این روش قائل است نرمش قهرمانانه یک تاکتیک است و فقط در سطوح تاکتیکی قابل استفاده خواهد بود.

وی مواضع اوباما در سخنرانی سازمان ملل و سخنانش بعد از دیدار با نتانیاهو را متناقض برشمرد و افزود: خوش بینی نسبت به اینکه آمریکا می تواند از این فرصت نرمش جمهوری اسلامی درست استفاده کرده و بعضی از چالش‌هایش را حل کند درست نیست و ماهیت واقعی آمریکا و اوباما همان است که بعد از دیدار با نتانیاهو گفته است.

وی ادامه داد: ولی لازم بود با این آزمون مهم نسل جوان کشور ما و سیاستمداران غربگرایی که به تغییر در دولت آمریکا خوشبین هستند اثبات شود که آمریکا رضایت صهیونیست‌های جنایتکار را بر ایران ترجیح می دهد.

وی اضافه کرد: بنابراین نرمش قهرمانانه به معنی دست بر داشتن از اصول نیست و دارای قید و شرط است.

ترقی خطاب به کسانی که در داخل مشمول این نرمش قهرمانانه شده‌اند گفت: امیدواریم این افراد از این فرصت مغتنم استفاده کرده و دست از راه اشتباهشان بردارند و به دامن ملت و نظام برگردند.

انتهای پیام/2246/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول