اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

منطق قوی و مقاومت هوشیارانه تنها راه مقابله با ترفندهای آمریکا است

امام جمعه چناران گفت: آنچه که می‌تواند ذهنیت آمریکا را تغییر دهد، منطق قوی و مقاومت با صلابت و هوشیارانه است؛ یعنی همان راهی که تاکنون نظام اسلامی پیموده است.

منطق قوی و مقاومت هوشیارانه تنها راه مقابله با ترفندهای آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و به آن‌ها هیچ اعتمادی نداریم، گفت: وقوع برخی اتفاقات در عرصه دیپلماسی در روزهای اخیر باعث شد تا ساده‌لوح‌ها بپندارند آمریکا اهل منطق و تعامل است و چنانچه در مواضع ایران انعطافی مشاهده کند از رفتار متعصبانه و زورگویانه دست برمی‌دارد، روابط ایران و آمریکا به حالت عادی برمی‌گردد و مشکلات بر طرف می‌شود.

وی افزود: در این میان غرض‌ورزانی هم به تصور این که نظام از روی رافت نرمش نشان داده، فرصت‌طلبانه ساز مذاکره و ایجاد رابطه با آمریکا را با صدای بلند کوک و فضاسازی کرده‌اند و با عوام‌فریبی و ایجاد اشتیاق تصور می‌کنند می‌توانند نظام را برای مذاکره تحت فشار قرار دهند.

به گفته وی، در چنین حال و هوایی مقام معظم رهبری فرمودند ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و به آن‌ها هیچ اعتمادی نداریم.

وی ادامه داد: اما علت بی‌اعتمادی به آمریکا به خود این حکومت باز می‌گردد‌، آمریکایی‌ها چون خود را قدرتمندتر از دیگران می‌دانند این حق را برای خود قائل هستند که خودسرانه تصمیم بگیرند و توافقاتشان را نقض کنند و به هیچ قانونی تن ندهند.

امام جمعه چناران بیان داشت: لحن تهدیدآمیز آمریکا نسبت به ایران اسلامی بعد از تماس تلفنی دو رئیس جمهور و دیدار وزرای خارجه کشور کافی است تا ساده‌لوح‌ها به خود آیند و فریب تبلیغات را نخورند.

تاجی تصریح کرد: غرض‌ورزان هم بدانند که با بازیچه شدن برای آمریکا راه به جایی نمی‌برند زیرا رفتار تناقض آلود آمریکا دست آن‌ها را نیز رو و آن‌ها را رسوا می‌کند.

خطیب جمعه چناران به سالگرد جمعه خونین شهادت زائران ایرانی در مکه در سال 1366 اشاره کرد و گفت: خط روشن مبارزه با تمامی مظاهر شرک و بت پرستی در بزرگترین میعاد سالیانه اسلامی از افتخارآمیزترین ابعاد اسلام عزیز و از آشکارترین نمادهای تعالی فردی، معنوی، اجتماعی و سیاسی و حتی جهانی حاکمیتی است که نام ابراهیم بت‌شکن بر تارک آن می‌درخشد و خط استمرار آن در سیره نبوی با اعلام آیات برائت به وضوح نمایان مانده است.

وی افزود: در ادامه این سیر خروج حضرت امام حسین (ع) در روز ترویه از مکه و رها ساختن حج، از بزرگترین نمادهای حقیقت برائتی حج است که الگوگیری از آن، امام راحل را به اقامه کننده و احیاکننده حج ابراهیمی در زمانه ما و در استمرار تاریخ مبدل ساخت و راهی بدون بازگشت و افتخار آمیز را برای همیشه به یادگار گذاشت که ملت مسلمان و انقلابی ایران به پیروی از مقام معظم رهبری به خوبی آن را پاس داشته و دارند.

امام جمعه چناران به موضوع احسان و نیکوکاری اشاره کرد و بیان داشت: از مصادیق احسان که قرآن به آن اهمیت ویژه‌ای داده احسان و نیکی به پدر و مادر است تا جایی که در چهار مورد خداوند پس از فرمان به خداپرستی و دوری از شرک دستور احسان به پدر و مادر می‌دهد.

تاجی افزود: نیکی به پدر و مادر وظیفه اخلاقی است که ریشه در شکر نعمت‌های الهی دارد و انسان فطرتاً شاکر و سپاسگزار کسی است که به او نیکی کرده است.

وی ادامه داد: سپاسگزاری از پدر و مادر نشانه و گواه سلامت نفس است و کسی که به پدر و مادر خود نهایت احسان و نیکی دارد دارای روحی پاک و سالم است.

انتهای پیام/2202/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول