اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر نخست گنجواره شعر جوادالائمه(ع) زنجان:

شعر آئینی خطوط قرمزی دارد که باید رعایت شود

نفر نخست گنجواره شعر جوادالائمه (ع) زنجان از وجود برخی خطوط قرمز در شعر آئینی خبر داد و اگفت: عدم رعایت این خطوط از هر دو طرف به صورت ایجاد محدودیت بیش از حد و یا عبور از آنها از مشکلات شعر آئینی معاصر است.

شعر آئینی خطوط قرمزی دارد که باید رعایت شود

محمدحسین ملکیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با گسترده خواندن مشکلات و آسیب‌های شعر آئینی در ایران اظهار داشت: این موضوع همواره در کارگاه‌های آموزشی مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عدم مطالعه در سابقه ادبیات شعر آئینی، تاریخ اسلام و زندگی ائمه را از جمله مشکلات شعر به ویژه شاعران جوان آئینی دانست و اضافه کرد: افراط و تفریط‌ها هم دیگر مشکل بارز این نوع شعر محسوب می‌شود.

نفر نخست گنجواره شعر جوادالائمه زنجان از وجود برخی خطوط قرمز در شعر آئینی خبر داد و اضافه کرد: عدم رعایت این خطوط از هر دو طرف به صورت ایجاد محدودیت بیش از حد و یا عبور از آنها از مشکلات شعر آئینی معاصر است.

شاعر جوان اصفهانی همنویسی به ویژه توسط شاعران جوان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: عین هم نوشتن ممکن است موجب پیشرفت شود ولی به طور حتم روند آن را کند می‌کند.

ملکیان در توضیح همنویسی گفت: به محض ارائه شدن یک شعر موفق در قالبی خاص، ارائه شعر در آن قالب، توسط دیگر شاعران به صورت قابل توجهی همه‌گیر شده و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در قالب‌های دیگر هم شعر می‌گوید، اضافه کرد: شعرهای عاشقانه، دفاع مقدس و آئینی هم گفته و ارائه کرده است.

نفر نخست گنجواره شعر جوادالائمه زنجان سطح کنگره را خوب توصیف کرد و گفت: به برگزارکنندگان این کنگره بابت ویژه بودن از بابت پرداختن به ائمه‌ای که در طول تاریخ به آنها بی‌توجهی شده است، باید تبریک گفت.

شاعر اصفهانی به حضور شاعران معروف جوان در گنجواره شعر امام جواد (ع) زنجان اشاره و تصریح کرد: این شاعران به اغلب کنگره‌های شعر در سطح کشور هم دعوت می‌شوند.

گنجواره شعر جوادالائمه زنجان شامگاه پنجشنبه با تجلیل از 15 شاعر برگزیده به کار خود پایان داد و دبیرخانه آن در زنجان مستقر شد.

انتهای پیام/73004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول