اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کردستان خبر داد

توقیف 70 واحد تولیدی غیراستاندارد در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان از توقیف 70 واحد تولیدی به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

توقیف 70 واحد تولیدی غیراستاندارد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نجم‌الدین شیخ‌عطاری عصر امروز در شورای استاندارد استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر استاندارد و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه به یک مطالبه ملی تبدیل شده و روز به روز شاهد توسعه این مهم در کشور هستیم.

وی افزود: طی 6 ماهه نخست امسال 28 پروانه جدید استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر شده و در حال حاضر 298 واحد تولیدی در نقاط مختلف کردستان نیز در قالب رعایت این استانداردها مشغول به فعالیت هستند.

شیخ‌عطاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 22 هزار استاندارد تدوین شده در کشور به استان‌ها ابلاغ شده و در استان کردستان نیز با جدیت هرچه بیشتر و با تعامل با بخش دولتی و خصوصی این مهم مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: بیش از 392 مدیر تولید نیز در سطح استان بر کنترل کیفیت محصولات تولیدی نظارت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد کردستان اعلام کرد: با اجرای طرح ملی اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در استان شاهد استقبال عمومی و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ استاندارد بوده‌ایم.

شیخ‌عطاری خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره‌کل از اماکن توزیع و تولید استان به صورت مستمر بازدید کرده و در دو مرحله اقدام به جمع‌آوری و ضبط کالاهای غیراستاندارد در جامعه می‌کنند.

وی افزود: طی شش ماهه نخست امسال 862 صنف در استان بازرسی شده و 804 کالای غیر استاندارد نیز مشاهده و 70 فقره نیز توقیف شده‌اند.

وی افزود: بیشترین موارد ضبط شده مرتبط به وسایل صوتی تصویری است و مواد غذایی نیز در جایگاه بعدی است.

شیخ‌عطاری همچنین از فعالیت 45 نیرو در این اداره‌کل و ادارات تابعه آن در سطح استان خبر داد و افزود: علیرغم فعالیت 19 ساله اداره‌کل استاندارد کردستان شاهد تحولات عظیمی در این حوزه در استان بوده‌ایم و امید است مشارکت گسترده مردمی جبران‌کننده کمبود نیروهای موجود این اداره‌کل باشد.

وی افزود: بیش از 70 درصد نیروهای این اداره‌کل دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا بوده و این مهم بر کیفیت فعالیت‌ها و خدمات این حوزه افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی نیز خوشبختانه در سنندج و مریوان ساختمان اداری اختصاصی وجود داشته و در شهرستان‌های بیجار، قروه، کامیاران و بانه نیز زمین تملیک شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان تصریح کرد: خوشبختانه کارشناسان بومی استان با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان تاکنون 79 استاندارد را تدوین کرده و شناسنامه ملی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر نیز 51 استاندارد دیگر از کردستان در دست تدوین است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که شوراهای استاندارد در همه شهرستان‌های کردستان فعال شود و مصوبات شورای استانی و شوراهای شهرستانی با همت و همدلی مدیران دستگاه‌های مختلف عضو این شورا عملیاتی شود.

انتهای پیام/79006/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول