اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

امسال در کشت پاییزه هیچگونه کمبودی اعم از بذر و کود وجود ندارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشت پاییزه مهم‌ترین مسئله و اولویت اصلی سازمان در وضعیت فعلی است، گفت: امسال در کشت پاییزه هیچگونه کمبودی اعم از بذر و کود وجود ندارد.

امسال در کشت پاییزه هیچگونه کمبودی اعم از بذر و کود وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مسعود محمدیان امشب در حاشیه بازدید از مجتمع تولید، فرآوری و اصلاح بذر در شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن فصل کشت، سازمان جهادکشاورزی استان به تبع سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات و اقدامات لازم را برای تهیه بهینه بذر مورد نیاز کشاورزان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی تسهیلات لازم را برای خرید بذر مورد نیاز کشاورزان در اختیار متقاضیان قرار داده است، افزود: بذر مورد نیاز کشاورزان آذربایجان‌شرقی هم‌اکنون در 9 واحد بسته‌بندی استان با ظرفیت افزون بر 14 هزار تن در سال در حال تهیه بوده و بذر مورد نیاز کشاورزان توسط این مراکز تأمین و تهیه می‌شود.

محمدیان گفت: بزرگ‌ترین واحد بسته‌بندی و تولید، فرآوری و اصلاح بذر استان در شهرستان بناب فعالیت می‌کند که بیش از 3 هزار تن در سال ظرفیت دارد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: با اجرای طرح فرآوری و اصلاح بذر خواهیم توانست محصول خوبی را در سال آینده تولید و تحویل مردم عزیز دهیم.

وی از کشاورزان نیز خواست تا برای برداشت محصول با کیفیت و بالا بردن عملکرد تولید خود از بذر اصلاح شده استفاده کنند و بذر مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و یا از بذرهای خود مصرفی که بوجاری و ضدعفونی شده است، استفاده کنند و محصولات با کیفیت را از مراکز مجاز بسته‌بندی و مورد تأیید جهاد کشاورزی تهیه و استفاده کنند.

محمدیان ادامه داد: امیدواریم کشاورزان به توصیه‌های مسئولان جهاد کشاورزی توجه و عمل کنند تا شاهد تولید محصولات با کیفیت و خوب و عملکرد بالا در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشت پاییزه مهم‌ترین مسئله و اولویت اصلی سازمان در وضعیت فعلی است، گفت: امسال در کشت پاییزه هیچگونه کمبودی اعم از بذر و کود وجود ندارد.

به گفته وی برای کشت پاییزه 35 هزار تن کود اوره و پنج هزار تن فسفات نیاز است که وسط شرکت‌های خدماتی و توزیعی فراهم و آماده پخش در شهرستان‌هاست.

محمدیان از توزیع 14 هزار تن بذر اصلاح شده یارانه‌ای به کشاورزان خبر داد و افزود: به همین علت اعطای تسهیلات توسط بانک کشاورزی تصویب و مقرر شده بانک‌ها این دستورالعمل را اجرا کنند.

انتهای پیام/60004/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول