اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کود شیمیایی در میان مدت موجب کاهش تولید می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف کودهای شیمیایی هر چند موجبات افزایش تولید در کوتاه مدت را فراهم می‌سازد، اما ادامه این روند در میان مدت سبب کاهش تولید و از بین بردن مواد آلی خاک می‌‌شود.

کود شیمیایی در میان مدت موجب کاهش تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در نشست تخصصی با کارشناسان بخش زراعی جهت بررسی و تبیین مسائل مطروحه کشت پائیزه در استان اظهار کرد: در این توسعه استفاده از کودهای ارگانیک در زیربخش‌های باغی و زراعی استان مورد توجه ویژه سازمان قرار دارد.

وی افزود: تولید سالانه یک‌هزار تن کود ارگانیک، قابلیت آذربایجان‌شرقی در تولید کود و در کنار آن نیاز به فرهنگ سازی در استفاده از آن در بخش‌های زراعی و باغی را مشخص می‌کند و این امر می‌تواند در تحقق اهداف بلند مدت کشور در دسترسی به تولید سالم نقش مهمی داشته باشد.

محمدیان با اشاره به اینکه این میزان کود تولیدی، با همکاری و تعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های تبریز، بستان‌آباد، شبستر، مراغه، بناب، میانه باسمنج، صوفیان، بخش گوگان، شهر جدید بناب مرند و هریس تولید می‌شود، گفت: حفظ منابع تولیدکننده مواد غذایی از نظر کمی و کیفی به ویژه آب و خاک، وظیفه‌‌ای همگانی و غیر قابل اغماض است.

محمدیان افزود: توسعه مصرف کود بر اساس آزمون خاک یکی از ضروریات تولید دربخش کشاورزی بوده و در صورت مصرف آن براساس نیاز خاک، محصول سالم تولید خواهد شد و طبق ماده 9 آئین نامه ابلاغی در راستای توسعه تولید و مصرف کودهای آلی و زیستی و بهینه‌‌سازی مصرف کودهای شیمیایی، تمام ادارات و سازمان‌های مرتبط مکلفند با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی، سیاست‌گذاری لازم به منظور توسعه مشارکت بخش غیردولتی در این خصوص را به عمل آورند.

انتهای پیام/60002/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول