اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گیلان خبر داد

اصلاح ساختار 100 کارخانه برنجکوبی گیلان

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از اصلاح ساختار 100 کارخانه برنجکوبی گیلان در راستای استانداردسازی بسته‌بندی کالا در این استان خبر داد.

اصلاح ساختار 100 کارخانه برنجکوبی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی یوسفی عصر امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان با اشاره به استانداردسازی 299 کالای تولید داخل تا پایان امسال در کشور اظهار کرد: کالای مذکور از دو سال گذشته مشمول استاندارد اجباری شدند.

وی از استانداردسازی بسته‌بندی برنج در گیلان خبر داد و افزود: 299 کالای تولید داخل کشور تا پایان سال 92 علامت استاندارد دریافت می‌کنند.

یوسفی با بیان اینکه استانداردسازی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی گیلان در قالب قرارداد در حال انجام است، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد الزام دارد 75 درصد واحدهای صنعتی استان علامت کاربردی استاندارد را دریافت کنند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان به وجود یک‌هزار و 800 کارخانه برنجکوبی در استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 470 برنجکوبی فعال هستند.

وی با اشاره به اصلاح ساختار 100 واحد برنجکوبی گیلان، بیان کرد: پرداخت تسهیلات، کارخانه‌های برنجکوبی در بسته‌بندی محصول را توانمند می‌کند.

یوسفی بر خوداظهاری واحدهای تولیدی گیلان تاکید کرد و یادآور شد: 22 واحد تاکنون از موسسه استاندارد گیلان خوداظهاری دریافت کردند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه تنها یک کارخانه بسته‌بندی استاندارد برنج در استان فعال است، اظهار کرد: تعدادی از بنکداران به منظور اجرای استانداردسازی بسته‌بندی برنج به گیلان دعوت شدند و موانع این امر بررسی شد.

وی استانداردسازی بسته‌بندی برنج در جلب اطمینان مشتری را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: بسته‌بندی استاندارد سبب ارتقای اعتماد مشتری نسبت به استفاده از کالا می‌شود.

*چای سبز و سرکه مشمول استاندارد شد

یوسفی چای سبز و سرکه را از جمله کالای مشمول استاندارد ذکر کرد و افزود: انواع مربا مشمول استاندارد کالا است.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از اعزام کارشناسان حقوقی این موسسه به واحدهای تولیدی استان خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان مذکور مشاوره اصلاح ساختار را به واحدهای تولیدی گیلان ارائه می‌کنند.

وی خواستار استفاده کارخانه‌های برنجکوبی گیلان از مشاوران موسسه استاندارد گیلان شد و خاطرنشان کرد: استانداردسازی کالا موجب تحول در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/84001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول