اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان:

امر به معروف و نهی از منکر نباید در حاشیه قرار بگیرد

معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکرشهرستان کاشان گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر با آمدن و رفتن دولت‌ها نباید مورد غفلت قرار بگیرد و در حاشیه قرار داشته باشد.

امر به معروف و نهی از منکر نباید در حاشیه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد ظهر امروز در نشست اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات این شهرستان در باغ تاریخی فین کاشان، اظهار داشت: اگر پیام و دستاوردهای غدیر فراموش نمی‌شد امروز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را نداشتیم.

وی، یادآور شد: اگر برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان طرح و برنامه وجود داشته باشد اثرات و دستاوردهای آن را می‌توان در کل جامعه مشاهده کرد.

به گفته وی، وظیفه اصلی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان برنامه‌ریزی و ساماندهی این فریضه الهی در سطح نهادهای شهرستان است.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان، ارائه گزارشات طبقه‌بندی شده هر یک از بخش‌های شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در تسریع فعالیت‌ها مؤثر دانست و افزود: حدود 80 درصد گزارشان مربوط به بخش امر به معروف و نهی از منکر و 20 درصد بقیه مربوط به حوزه‌های ستاد اقامه نماز، کمیته مبارزه با تکدی‌گری و ... است.

وی از تکدی‌گری به عنوان کاری سازماندهی شده و دارای تشکیلات بالادستی نام برد و ابراز داشت: متکدیان زیر نظر کارفرمایان ثروت‌مندی فعالیت دارند که در قبال کار روزانه آنان دستمزدهایی را پرداخت می‌کنند.

رضوان‌نژاد در ادامه با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان توسط شورای امر به معروف عنوان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید به اندازه‌ای تأثیرگذار باشند که بتوانند متقاضیان نماز جماعت در ادارات و کارخانجات را افزایش دهند.

وی افزود: رؤسای ادارات هنگام نماز جماعت در صورت نداشتن ارباب رجوع و یا مراجعه ‌کننده‌ای که مشکل حاد ندارد خود و ارباب رجوع به اتفاق یکدیگر در نماز جماعت شرکت کنند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان متذکر شد: فعالیت‌های شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات کاشان باید به گونه‌ای باشد که بتواند غبار مظلومیت را از این دو فریضه واجب الهی بزداید.

رضوان‌نژاد خاطرنشان کرد: تمامی واجبات حتی جهاد در مقابل این دو فریضه الهی به مانند قطره‌ای در مقابل اقیانوس بی‌کران است.

وی با اشاره به تعدد منکرات در جامعه بیان داشت: منکر تنها به حجاب بانوان ختم نمی‌شود، ده‌ها مورد منکرات خاموش در جامعه است که تخلف از هر یک از آنان می‌تواند پایه‌های نظام را سست کند.

رضوان‌نژاد با اشاره به اینکه دشمن امروز برای رسیدن به اهداف خود، برخی از پایه‌های نظام را در جنگ نرم و ناتوی فرهنگی نشانه رفته است افزود: دشمن بعد از شکست در جنگ سخت با جمهوری اسلامی امروز برای جبران این شکست با تهاجم فرهنگی از طریق ترویج فرهنگ بدحجابی و بدپوششی به دنبال انحراف جوانان است.

وی همچنین بر تذکر لسانی در جامعه تأکید کرد و گفت: تذکر لسانی در جامعه باید از طریق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان زنده شود که این فریضه الهی از مشت‌های آهنین نیز بالاتر است.

نشست مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان توسط معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در باغ تاریخی فین این شهرستان برگزار شد. 

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول