اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

آغاز طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی به مدت یک ماه در روستاهای استان زنجان آغاز شد.

آغاز طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی

اسماعیل صبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از شنبه 20 مهر ماه به مدت یک ماه در روستاهای استان زنجان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در هر 8 شهرستان استان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در مجموع 225 روستا در این طرح شرکت دارند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از انتخاب نمونه‌ای واحدهای روستایی خبر داد و گفت: 3 هزار و 754 واحد روستایی به صورت نمونه برای آمارگیری انتخاب خواهد شد.

صبری ادامه داد: بر اساس الگوی ارائه شده توسط مرکز آمار کشور در هر روستا واحدهایی برای آمارگیری انتخاب می‌شود و قرار نیست همه واحدهای روستا آمارگیری شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی کشور هر پنج سال یکبار اجرا می‌شود، یادآور شد: مرحله نخست این طرح در سال 82 و دومین مرحله آن نیز در سال 87 اجرا و سومین دوره اجرای طرح از شنبه 20 مهر آغاز می‌شود.

صبری هدف از اجرای این طرح را گردآوری اطلاعات تخصصی از خصوصیات کمی و کیفی مسکن روستایی دانست و اضافه کرد: با اجرای این طرح می‌توان به شناخت جامعی از ویژگی‌های روستایی، شناخت خصوصیات مسکن روستایی از جمله معماری و زیستی دست یافت.

وی به اجرای طرح بهینه‌سازی مساکن روستایی از سال 84 در استان زنجان اشاره کرد و تصریح کرد: شناخت واحدهای بهینه‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر اهداف اجرای طرح آمارگیری است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه لباس مامورین آمارگیری جلیقه و کلاه آبی با آرم بنیاد است، بیان داشت: انتظار داریم اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستا با مامورین همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سه پرسش‌نامه برای تکمیل توسط روستاییان آماده‌ شده است که پرسش‌نامه شماره یک شامل اطلاعات مربوط به نوع معابر، پلاک، نوع واحدهای مسکونی و وضعیت سکونت شامل 11 سوال است.

صبری افزود: پرسش‌نامه شماره 2 شامل 30 سوال در مورد تعداد طبقات، عمر، وضعیت سند و نوع سازه واحد مسکونی است و پرسش‌نامه شماره 3 به شناخت آبادی‌ها، نام و نام‌های قدیمی، فعالیت اهالی و در نهایت قیمت هر متر مربع در روستا می‌پردازد.

انتهای پیام/2308/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول