اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماه گذشته

56 مورد زلزله در قزوین رخ داده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: طی سه ماه گذشته 56 مورد زمین‌لرزه در استان قزوین رخ داده است.

56 مورد زلزله در قزوین رخ داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی‌محمد آهنی اظهار داشت: از این تعداد زمین لرزه شش زلزله بالای چهار درجه در مقایسه ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در کشور 57 شهر در معرض خطر زلزله قرار دارند که تمام شهرهای استان قزوین نیز جزو این مناطق به شمار می‌روند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره حوادث و بلایای طبیعی که در استان قزوین رخ می‌دهند، بیان کرد: از حیث خسارت‌های مالی سرمازدگی خشکسالی بیشترین خسارت را به استان وارد می‌کنند و از حیث خسارت‌های جانی نیز زمین‌لرزه بیشترین میزان خسارت را در اختیار دارد.

آهنی تصریح کرد: سال گذشته خسارتی حدود یک هزار و 990 میلیارد ریال در زمینه خشکسالی، سرمازدگی و سایر بلایای طبیعی به استان قزوین وارد شده است.

وی با اشاره به بارش باران و جاری شدن سیل در مناطقی از شهرستان تاکستان در تابستان امسال اضافه کرد: این سیل از حیث خسارت وارده به کشاورزی منطقه از قبیل انگور، گوجه فرنگی و خربزه 910 میلیارد ریال خسارت وارد کرد و همچنین پنج میلیارد و 40 میلیون ریال خسارت نیز به مناطق مسکونی وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به خسارت وارده به باغ‌های زیتون منطقه طارم نیز گفت: با توجه به آفت مگس در باغ‌های این منطقه خسارتی حدود 400 میلیارد ریال به این مناطق وارد شده است.

آهنی با اشاره به اقداماتی و پیشگیری‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات اما تنها در سال گذشته بالغ بر 90 میلیارد ریال تجهیزات به منظور مقابله با حوادث احتمالی خریداری شده و در سطح استان توزیع شده است.

وی همچنین به تجهیز بیمارستان صحرایی و اردوگاه اسکان استان اشاره کرد و افزود: این اردوگاه و بیمارستان صحرایی 100 درصد تجهیز شده‌اند و در هر کدام از آن‌ها بالغ بر 200 مورد اقلام امداد و نجات تعبیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین عنوان کرد: برای تجهیز بیمارستان صحرایی اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال و برای تجهیز اردوگاه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/77002/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول