اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر اردبیل

ورودیه شورابیل 1000 تومان تعیین شد / حضور همه اعضای شورا در کمیسیون‌های تملک و توافق

اعضای شورای شهر اردبیل در حرکتی عجیب با افزایش 50 درصدی ورودیه مجتمع شورابیل را به 1000 تومان افزایش دادند.

ورودیه شورابیل 1000 تومان تعیین شد / حضور همه اعضای شورا در کمیسیون‌های تملک و توافق

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز با حضور همه اعضا برگزار شد بحث واگذاری خدمات منطقه آزاد گردشگری شورابیل به بخش خصوصی به مبلغ 480 میلیون تومان مطرح شد و اعضای شورای شهر حتی بدون یک مخالف با ورودیه 1000 تومان به مجتمع شورابیل موافقت کردند تا این ورودیه به یکباره 50 درصد افزایش پیدا کند.

این تعرفه در حالی دو برابر شد که پیش از این تعزیرات حکومتی رقم تعرفه را غیرقانونی اعلام کرده بود در حالی که عده‌ای از نمایندگان در این جلسه مدعی شدند که شهرداری متناسب با خدماتی که در این مجتمع ارائه می‌کند حق دارد از مردم 1000 تومان دریافت کند.

این مصوبه شورای شهر در حالی برای اجرا به شهرداری و منطقه نمونه گردشگری شورابیل ابلاغ شد که هیچ تعهد و تضمینی برای پیمانکار جدید در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در مجتمع شورابیل پیش‌بینی نشده و وضعیت خدمات‌رسانی در این مجموعه نیز چندان رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد.

اعتراض برخی از اهالی اردبیل و میهمانان از دریافت ورودیه شورابیل این است که مزار شهدای گمنام اردبیل و کتابخانه عمومی اردبیل که در ورودیه این مجتمع واقع شده است علاقمندان برای استفاده از این فضاها باید این هزینه را پرداخت کنند در حالی که چند قدم با ورودیه شورابیل این دو مجموعه فاصله ندارند مردم بخواهند 1000 تومان پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه با پرداخت هزینه حج عمره برای مادر شهید غفور جدی و همراه او موافقت کردند تا به پاس تلاش‌های ایثارگرانه این فرزند برومند سبلان و در تداوم حرکت خوب شهرداری در نصب تندیس این شهید والامقام در میدان غفور جدی اهدای این هدیه معنوی ارزش کار را نیز بالا ببرد.

همچنین اعضای شورای شهر اردبیل مصوب کردند که به ازای هر اصله درخت قطع شده مجموعه نیمه دولتی مجتمع توانبخشی حضرت ابوالفضل العباس (ع) مبلغ 200 هزار تومان دریافت کنند.

اگر قرار است زندان هم برویم با هم رفتن بهتر از تنها رفتن است

در این جلسه زمانی که به چند جانباز ایثارگر تخفیف ارائه می‌شد و هزینه حج عمره برای خانواده شهید جدی به تصویب می‌رسید یکی از اعضای شورا به شوخی گفت: مبادا این تخفیف‌ها از نوع تخفیف‌های دادگاهی برای شورای سوم باشد که رئیس شورای شهر اردبیل نیز اعلام کرد اگر قرار باشد زندان هم برویم همه با هم می‌رویم و در زندان جلسه شورا را تشکیل می‌دهیم.

حجت‌الاسلام سرداری افزود: بنده خود آمادگی دارم برای اجرای قانون و به خاطر آن پای دار بروم ولی حاضر نیستم لحظه‌ای از تلاش‌ها و مجهادت ایثارگران را نادیده بگیرم.

اعضای شورا تا سقف 40 هزار تومان هزینه تلفن همراه دریافت می‌کنند

در این جلسه به مناسبت هفته نیروی انتظامی از 15 مهر ماه تا 15 آبان ماه مصوب شد تا به نیروهای انتظامی در ارائه پروانه و صدور مجوز از شهرداری تخفیف 20 درصد ارائه شود.

اما بر اساس طرحی که اعضای شورای شهر ارائه کرده بودند همه اعضا با پرداخت 40 هزار تومان هزینه تلفن همراه به صورت هر ماه به هر یک از اعضای شورا در قبال مخاطبانی که با ارباب رجوع و عموم مردم خواهند داشت، پرداخت شود.

اما در اقدامی جالب و به رغم پیشنهادات مختلف منطقی اعضای شورای شهر اردبیل با طرحی موافقت کردند که مقرر شد همه اعضای شورای شهر در هر دو کمیسیون توافق و تملک حضور پیدا کنند در حالی که برخی‌‌ها پیشنهاد داده بودند اعضایی که در کمیسیون ماده 100 حضور پیدا می‌کنند در یکی از این دو کمیسیون حاضر شود.

حسین افسانه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل با انتقاد از کلیات این طرح که 13 نفر عضو شورا در یک جلسه حاضر شوند، گفت: این کار در شأن شورا نیست و بهتر است در سال اول تعدادی از اعضا و در سال دوم تعدادی دیگر از اعضا در این جلسات حاضر شوند چرا که از نظر مادی چیزی عاید شورا نمی‌شود.

اما لیلا تقوی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در سخنانی ابراز داشت: چه اشکالی دارد که همه اعضای شورا در این جلسات حاضر شوند و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

در نهایت با رای‌گیری بنا شد تمام اعضای شورای شهر در هر دو کمیسیون حضور پیدا کند در حالی که سخنگوی شورای شهر اردبیل اعلام کرد بدون توجه به نگاه مالی باید به تجربه‌اندوزی حضور در این جلسات توجه کنیم و حضور هر 13 عضو در این جلسات مغتنم است.

صفری، تقوی و افسانه راهی سه کمیسیون تخصصی شدند

اما در این جلسه اعضای سه کمیسیون املاک مجهول‌المالک رسیدگی به اعضای ممیزی و حل اختلاف مالیاتی در دارایی مشخص شدند.

صفری و تقوی دو عضو شورای شهر اردبیل به راحتی و بدون رقیب به ترتیب راهی کمیسیون املاک مجهول‌المالک و رسیدگی به اعتراض ممیزی شدند اما انتخاب نماینده برای کمیسیون حل اختلاف مالی طرفداران زیادی پیدا کرد که بعد از بحث و بررسی‌های‌ مختلف و ثبت نام افراد از جناح‌های مختلف و انصرافی که به نفع همدیگر انجام دادند و چند مرحله رای‌گیری که باطل اعلام شد بالاخره از بین حسین افسانه و علی هدایتی، حسین افسانه با هفت رای که همچنان نشان دهنده دو گرایش سابق و جدید در شوراست نماینده شورا در کمیسیون مالیاتی شهر شد.

در این جلسه زمانی که نامه چمران خطاب به اعضای شورای شهر اردبیل و آرزوی توفیق برای آنها قرائت می‌شد یکی از اعضای شورای شهر به شوخی گفت: قرآن‌نویس چمران ایران است که در اردبیل به این نام شهرت یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل برای فرمانده سپاه آذربایجان شرقی سردار غلام عسگر کریمیان پیام تبریکی صادر کرد و قرار شد به صورت حضوری تعدادی از اعضای شورا در تبریز حاضر شده و تبریک انتصاب جدید را به همراه پیام شورا ابلاغ کنند.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول