اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

هیئت رئیسه شورای شهرستان کهگیلویه انتخاب شدند

در جلسه‌ای با حضور فرماندار، اعضای هیئت رئیسه شورای شهرستان کهگیلویه انتخاب شدند.

هیئت رئیسه شورای شهرستان کهگیلویه انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه صبح امروز در جلسه‌ای با حضور فرماندار؛ اعضای هیئت رئیسه شورای شهرستان کهگیلویه انتخاب شدند.

ابراهیم جعفری در این جلسه شوراها را از نمادهای مردم‌سالاری دینی در کشور دانست و اظهار داشت: شورا هم در قرآن کریم و هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای جایگاه رفیعی است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به آوردن چندین آیه در قرآن و اصولی از قانون اساسی مبنی بر جایگاه مهم شورا تصریح کرد: شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و باید از این رأی اعتماد و فرصتی که مردم به اعضای شورا داده‌اند نهایت استفاده و بهره‌برداری لازم را در خدمت به مردم انجام دهند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه اعتماد به انتخاب مردم را از طریق حل مشکلات و پیگیری امورات آنها دانست و افزود: اعضای شورا باید جو همدلی و وفاق در سطح روستاها و شهرها ایجاد کنند و از اعمالی که موجب کدورت و یا نارضایتی مردم شود پرهیز کنند.

به گفته جعفری دخالت در اختلافات ملکی و یا قضاوت و ممهور نمودن مدارک در این باره در حیطه کار اعضای شورا نباید قرار بگیرد و تنها برای سازش اقدام شود.

جعفری جمع‌بندی مشکلات شهرها و بخش‌های شهرستان و ارائه به فرماندار برای پیگیری را از وظایف شورای شهرستان برشمرد و با بیان اینکه اعضای شورای شهرستان راهکار مناسب برای حل مشکلات داشته باشند ابراز داشت: شورای شهرستان با تشکیل اتاق فکر و تعامل با همدیگر در ترفیع مشکلات شهرستان تلاش کنند.

فرماندار کهگیلویه، آگاهی کامل به قانون و پرهیز از تصویب مصوبات خلاف قانون را ضروری خواند و گفت: شورای شهرستان با حفظ شئونات اجتماعی و الگو بودن از جناح‌بازی و طایفه‌گرایی خودداری کنند.

روشنگری و اطلاع‌رسانی به مردم در چارچوب قانون از دیگر وظایفی بود که جعفری مورد اشاره قرار داد و خواستار ایجاد ارتباط و داشتن تعامل با مدیران شهرستان و استان شد.

گفتنی‌ است در این نشست اعضای شورای شهرستان برای انتخاب اقبال اکبری به عنوان رئیس شورای شهرستان به توافق رسیدند.

هم‌چنین رهام تندپور نائب‌رئیس و محمد شریف‌صدوقی به‌عنوان منشی شورای شهرستان کهگیلویه معرفی شدند.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول