اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای این استان عنوان کرد

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها خطر غرق در آب‌های استان را جدی بگیرند

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خطر غرق شدن در آب‌های استان هشدار داد.

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها خطر غرق در آب‌های استان را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در یاسوج با اشاره به وجود رودخانه‌های بزرگ و سدهایی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به خطراتی که امکان دارد جان هم استانی‌ها را تهدید کند باید موارد ایمنی را به صورت کامل رعایت کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه ساله با آغاز فصل گرما و به ویژه در روزهای پایانی هفته شماری از شهروندان بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های مکرر شرکت آب منطقه‌ای در دریاچه سدها و نیز بندهای انحرافی شنا می‌کنند که این سهل‌انگاری موجب بروز خسارت‌های جانی و مالی فراوان برای مردم می‌شود.

لطفی با اشاره به خطرات شنا در مخازن سدها و بندهای انحرافی استان افزود: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه در روزهای گذشته در حادثه‌ای دلخراش نوجوانی چرامی به دلیل عدم توجه به علایم هشدار دهنده در دریاچه سد کوثر غرق و جان خود را از دست داد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: به صورت جدی از هم استانی‌ها می‌خواهیم که از شنا کردن در دریاچه سدها و دیگر تاسیسات آبی پرهیز کنند.

وی افزود: در صورت توجه به تابلوهای هشدار دهنده و نیز پیام‌هایی که از رسانه‌ها پخش می‌شود مطمئنا دیگر شاهد خطرات و سوانح دلخراش در سدها و رودخانه‌های استان نخواهیم بود.

لطفی از رسانه‌ها خواست تا در زمینه آگاهی بخشی به مردم در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش فارس همه ساله خبرهای متعددی از غرق شدن هم استانی‌ها در رودخانه‌ها و سدهای استان به گوش می‌رسد و این در حالی است که بنا به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1380 تا سال 1391، تعداد 151 نفر در آب‌‌های کهگیلویه و بویراحمد غرق شدند.

کامروز امینی می‌افزاید: از ابتدای سال جاری نیز 11 نفر در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفته که این استان گر چه دریا ندارد اما مقام پنجم غرق شدگی در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/82008/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول