اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

یک جوان در دریاچه گهر غرق شد/نبض غریق با تاخیر امداد ایستاد

جوانی که از شهرستان بروجرد برای گذراندن آخر هفته خود در دریاچه گهر حاضر شده بود و زمانی که در حال شنا کردن در آب این دریاچه بود، غرق شده و قبل از رسیدن گروه‌های امدادی فوت کرد.

یک جوان در دریاچه گهر غرق شد/نبض غریق با تاخیر امداد ایستاد

 به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در میان رشته‌کوه اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع 2350 متر از سطح دریا واقع شده است.

این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه بین بخش ماهروی الیگودرز و دورود قرار دارد.

این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است، به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده ‌است.

سالانه در حدود 70٬000 گردشگر اقدام به بازدید از این منطقه می‌کنند.

دریاچه گهر که به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان لرستان به شمار می‌آید، باز هم قربانی گرفت، جوانی که از شهرستان بروجرد برای گذراندن آخر هفته خود در این منطقه گردشگری حاضر شده بود و زمانی که در حال شنا کردن در آب این دریاچه بود، غرق شده و قبل از رسیدن گروه‌های امدادی فوت کرد.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دورود در این خصوص گفت: رأس ساعت 13 روز پنجشنبه یکی از محیط‌بانان دریاچه گهر طی تماس تلفنی اعلام کرد شخصی در دریاچه گهر دچار حادثه غرق شدگی شده و با تلاش محیط‌بانان از دریاچه به ساحل انتقال داده شده است و با توجه به اینکه غریق زنده بوده و نبض وی ضعیف می‌زند درخواست امدادرسانی سریع برای زنده نگه داشتن وی را داشته که بلافاصله اینجانب مراتب را به هلال احمر شهرستان دورود مدیرکل محیط زیست استان لرستان و فرماندار دورود اعلام کرده و با توجه به شرایط مصدوم تقاضای فراخوانی گروه امداد موتوری و امداد هوایی برای نجات دادن و رسیدگی سریع را داشتم.

خسرو بهلولی در ادامه اظهار داشت: در طول این مدت با ارتباط لحظه به لحظه با دریاچه گهر و هلال احمر مرتباً وضعیت مصدوم بررسی شده و گزارش می گردید و پس از درخواست تسریع در روند امدادرسانی گروه امداد هوایی در شهرستان دورود و دریاچه گهر حاضر شده که پس از حضور گروه امداد هوایی در منطقه مشخص شد دقایقی قبل غریق فوت کرده است که پس از آن جنازه توسط گروه امداد هوایی از محل دریاچه خارج شد.

با پیگیری‌های خبرنگار فارس در دورود مشخص شد که گروه امداد هوایی و بالگرد با تاخیری زیاد به منطقه اعزام شده است و زمانی که این بالگرد جهت نجات جان غریق در دریاچه حاضر شده بود، مصدوم جان باخته و دیگر نیازی به گروه امداد نبوده است و این تاخیر با وجود اعلام چندین باره حال وخیم مصدوم توسط گروه‌های مختلف بوده است و می‌توان حضور بالگرد و گروه امداد در منطقه را به نوعی نوش دارو پس از مرگ سهراب تعبیر کرد.

لازم به ذکر است، نام فرد غرق شده در دریاچه گهر امیر صالح کوتاهی جوان 27 ساله ساکن شهر اهواز و متولد شهرستان بروجرد است.

انتهای پیام/2304/ل20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول