اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرزداران استان کردستان مطرح کرد

امنیت در مناطق مرزی کردستان پایدار است/افزایش بازارچه‌های مرزی در کردستان‌

نماینده مرزداران کردستان خواستار توسعه و افزایش تعداد بازارچه‌های مرزی در این استان شد.

امنیت در مناطق مرزی کردستان پایدار است/افزایش بازارچه‌های مرزی در کردستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عثمان کریمی شامگاه چهارشنبه در همایش مرزبانان و مرزداران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: وجود امنیت در مرزهای کشور حاصل تلاش و ایثارگری‌های مرزداران و مرزبانانی است که در راستای تامین این امنیت شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

وی افزود: تعامل بسیار خوب مردم با نیروهای مرزبانی بسترهای لازم برای تقویت و ماندگاری امنیت پایدار در این منطقه مرزی را به وجود آورده است.

نماینده مرزداران کردستان تصریح کرد: اگر امروزه مسئولان نظامی و انتظامی و حتی سایر مسئولان نظام از امن بودن این استان سخن به میان می‌آورند نباید فراموش کنند که حفظ و تامین این امنیت حاصل ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان این مرز و بوم است.

کریمی به هرج و مرج و آشوب‌های موجود در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ارمغان دموکراسی غرب برای کشورهای منطقه جز بدبختی چیز دیگری نبوده است.

به گفته وی، دموکراسی‌ که جهان غرب به مردم برخی از کشورهایی مانند افغانستان و عراق نوید می‌داد چیزی جز قتل و کشتار و پایمال کردن ارزش‌های انسانی و اخلاقی در این مناطق نبود.

نماینده مرزداران کردستان افزود: در برخی از کشورهای همسایه ما روزانه هزاران بمب منفجر شده و جمع زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه قتل عام می‌شوند.

کریمی تصریح کرد: با وجود ناامنی کشورهای همسایه، ایران اسلامی به برکت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و ایثار و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی با ثبات و امنیت کامل قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری می‌پیماید.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش در منطقه مرزی کردستان نشان از وجود امنیتی پایدار و خلل‌ناپذیر در جای جای ایران اسلامی است.

نماینده مرزداران کردستان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران به ویژه تحمیل هشت سال جنگ نابرابر اظهار کرد: پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی دشمنان و ابرقدرت‌های بزرگ دنیا را که پشت سر امریکا قرار داشتند، به عقب راند.

کریمی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از کشورهای عربی و غیرعربی تجهیزات و نیروی انسانی خود را در اختیار صدام قرار دادند اما خواست خدا پیروزی سربلندانه ملت ایران در برابر دشمنان بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران با تبعیت از فرامین امام راحل و ایثار و از خودگذشتگی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

کریمی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح حریم مرزی، اظهار کرد:‌ ایجاد بازارچه‌های مرزی نیز اقدامی ارزشمند در راستای جلوگیری از افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی در پایان بر تقویت بیش از پیش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد و گفت: این تعداد بازارچه مرزی جوابگوی نیاز مردم نیست و افزایش تعداد آنها در شهرستان مرزی ضروری‌تر احساس می‌شود.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول