اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

تحقق انسداد مرزها مکمل قانونمند شدن مراودات مرزی می‌شود‌

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان کردستان با انتقاد از عدم اعتبارات لازم به بحث انسداد مرزها در کردستان، تحقق این طرح را مکمل قانونمند کردن مراودات مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرقانونی عنوان کرد.

تحقق انسداد مرزها مکمل قانونمند شدن مراودات مرزی می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی عصر امروز در همایش مرزداران و مرزبانان استان کردستان در ستاد فرماندهی انتظامی استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بر نیروهای این سازمان اظهار کرد: نقش نیروی انتظامی به ویژه مرزبانی در برقراری امنیت در استان قابل توجه است.

وی با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوب بین نیروهای انتظامی و نظامی، امنیت قابل قبولی در این استان وجود دارد گفت: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوب مسئولان به ویژه اعضای شورای تامین یک برجستگی خاصی به استان داده است.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: تعامل امروز بین مسئولان و اعضای شورای تامین استان با توجه به سابقه حضورم در کردستان بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: این برای ما ظرفیتی ارزشمند در راستای تحقق راهبرد مقام معظم رهبری در برقراری امنیت پایدار و مردمی در استان ایجاد کرده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مرزبانی و نیروهای انتظامی در راستای انجام کارهای مردم‌داری و مردم‌یاری در مناطق مرزی اظهار کرد: توجه به بحث اجرای طرح حریم مرزی به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم در این استان باید در اولویت قرار گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: با استان کردستان 230 کیلومتر مرز مشترک داریم و با توجه به شرایط و توپوگرافی منطقه انسداد و اجرای طرح حریم مرزی نیازی ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: چند سالی است که بحث انسداد مرزها در کشور مطرح می‌شود، اما متاسفانه اقدامی ملی ‌برای اجرای طرح در کردستان ‌صورت نمی‌گیرد.

سردار رجبی با بیان اینکه این خواسته با اعتبارات جزئی استانی میسر نمی‌شود گفت: اجرای این مهم نیازمند یک عزم جدی و ملی برای است که بارها با نمایندگان مجلس نیز مطرح کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: مراودات مرزی در حال حاضر در ‌قالب مرزهای رسمی قانونمند شده، اما ناتمام ماندن انسداد کامل مرزهای استان مشکلاتی به دنبال دارد که باید به آنها نیز توجه کرد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: به لحاظ وضعیت بیکاری که استان ما دارد بخشی از افراد در بازارچه‌های غیررسمی ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که انسداد مرزها به صورت ‌کامل محقق شود با ایجاد معابر کولبری زمینه برخورداری مرزنشینان از مراودات مرزی قانونمند فراهم شده و قاچاق کالا و ورود اقلام مشکل‌ساز به داخل کشور به صفر می‌رسد.

به گفته سردار رجبی، ایجاد بازارچه‌های مرزی ضمن جلوگیری از ترددهای بی‌رویه در سایر نقاط مرزی بسیاری از آسیب‌ها اجتماعی را به حداقل رسانده است.

وی قطع وابستگی مرزنشینان به درآمدهای ناشی از ورود و خروج کالاهای قاچاق در مرزها را نیازمند جایگزین کردن منبع درآمدی دانست و گفت: تا زمانی که به نقطه اطمینان اشتغال‌زایی برسیم نباید به قطع کامل مراودات مرزی فکر کنیم.

فرمانده سپاه کردستان گفت: در صورتی که در زمینه اشتغال مرزداران اقدامات کامل صورت بگیرد به عنوان حافظان اصلی حراست از مرزها به شدت و قاطعیت تمام جلوی مراودات را خواهیم گرفت.

سردار رجبی در پایان گفت: در حوزه عملیاتی و تاکتیکی با هماهنگی‌های خوبی که وجود دارد در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم و اقداماتی نیز صورت می‌گیرد اما مرزبانی با وجود اقداماتی که انجام داده است در تکمیل ظرفیت عملیاتی مانند نیروی انسانی عملیاتی با توان لازم و تجهیزات و امکانات در استانی چون کردستان نیاز به توجه بیشتری دارد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول