اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی کشور:

اجرای ‌طرح جامع حریم مرزی ‌3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خو‌اهد‌

فرمانده مرزبانی کشور گفت: ‌اجرای ‌طرح جامع حریم مرزی ‌3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خو‌اهد‌.

اجرای ‌طرح جامع حریم مرزی ‌3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خو‌اهد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار حسین ذوالفقاری عصر امروز در همایش مرزداران و مرزبانان استان کردستان در ستاد فرماندهی انتظامی کردستان اظهار کرد: در حوزه ساماندهی مرزها در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است ولی کافی نیست و تا رسیدن به شرایط دلخواه و مطلوب فاصله وجود دارد.

به گفته وی، یک عقب‌ماندگی‌های تاریخی در زمینه ساماندهی مرزها داریم که برای رفع آن نیاز به تلاش و توجه بیش از پیش است.

ذوالفقاری با بیان اینکه در یک بازه زمانی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای کشور به داخل توجهات خاصی صورت گرفت، تصریح کرد: تا رسیدن به نقطه ایده‌ال و چشم‌انداز کشور هنوز جای کار دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای کامل طرح جامع حریم مرزی اعتبارات زیادی نیاز داریم گفت: میزان اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح قبل از تحریم‌ها 3 هزار و 400 میلیارد تومان بود اما با بازار و وضعیت امروز این اعتبار نیز جوابگو نخواهد بود.

فرمانده مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: آمادگی داریم به هر میزان اعتبار اختصاص پیدا کند با سرعت کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح حریم مرزها فراهم است گفت: با عزم جدی که بین نیروها و دستگاه‌های مرتبط و همچنین اعلام آمادگی وزارت کشور وجود دارد این مهم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ذوالفقاری در زمینه حمایت از مرزنشینان نیز اظهار کرد: هر برنامه‌ای که دولت برای کمک به مرزنشینان داشته باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در درازمدت باید به سمت یک اقتصاد متکی درونی که به توسعه کشور منجر شود، برویم.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه یک مظلومیت در مناطق مرزی وجود دارد، گفت: وجود ذهنیت مبنی بر ناامن بودن مناطق مرزی، مانع و سد بزرگی برای ایجاد و توسعه بحث سرمایه‌گذاری در این مناطق شده است.

وی تصریح کرد: امنیتی که امروز در مناطق مرزی کشور به ویژه در منطقه شمالغرب و غرب کشور وجود دارد در کمتر جای ایران دیده می‌شود.

ذوالفقاری ترویج فضای امن مناطق مرزی در افکار مردم را ضروری خواند و گفت: باید این ذهنیت منفی تاریخی که مانع از افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری در این مناطق شده است، برداشته شود.

وی افزود: ترویج ذهنیت امن بودن این مناطق منجر به افزایش و توسعه بیش از پیش حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کشور در ادامه به درگیری‌ها در مناطق اطراف پرداخت و گفت: دموکراسی که ادعا می‌‌کردند زمینه رشد و آسایش مردم را به دنبال دارد امروز نتیجه‌ای جز بدبختی و قتل عام مردم نداشته است.

وی با بیان اینکه اینها سیاست‌های پنهانی است که از سوی استکبار و صهیونیست برای براندازی حکومت‌ها به ویژه جوامع اسلامی کشیده می‌شود، گفت: آنها درخواست‌های خود را در لوای نیرنگ مطرح کرده ولی اهداف پلیدشان را پشت پرده اجرا می‌کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: آنها به جز خود هیچ خیری برای دیگران نمی‌خواهند و قصد دارند با ایجاد جنگ فرقه‌ای در کشورهای مختلف به اهداف شوم خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه آنها با یک لطافت خاصی دنبال ایجاد و ترویج جنگ قومی و مذهبی هستند، گفت: یک سری افراد افراطی نیز در گوشه و کنار ناآگاهانه در دام این طراحی‌ها قرار می‌گیرند.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: صهیونیست هیچگاه بیکار ننشسته و برای ضربه زدن به اسلام بدون آنکه خود را نشان دهد، بیش از 2 هزار فرقه راه‌اندازی کرده است.

به گفته وی، آنها برای جهان اسلام نقشه اساسی کشیده‌اند و می‌خواهند مسلمانان را توسط خودشان نابود کنند.

انتهای پیام/79002‌/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول