اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارک علم و فناوری کرمانشاه:

نهادینه‌ کردن نوآوری راهکاری برای رفع موانع در نظام آموزشی است

معاون پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: نهادینه ‌کردن نوآوری و حل خلاقانه مسئله از مهم‌ترین راهکارها در زمینه رفع موانع موجود در نظام آموزشی است.

نهادینه‌ کردن نوآوری راهکاری برای رفع موانع در نظام آموزشی است

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا رحیمی ظهر امروز در نشست دو روزه هم‌اندیشی نقد و بررسی چالش‌های مراکز رشد و پارک علم و فناوری در توسعه منطقه‌ای که به‌ میزبانی کرمانشاه در سالن جلسات نوروزنژاد برگزار شد، گفت: پنل نخست این نشست در خصوص نقدی بر خدمات آموزش و مشاوره در مراکز رشد است و مشاوره و آموزش نقش ‌تعیین‌ کننده‌ای در سرعت رشد واحدهای فناور دارد.

وی اظهار داشت: باید در نظر داشت که در آموزش به‌دنبال دستیابی به‌ چه اهدافی هستیم، و نخستین مخاطبان ما دانشجویان، شرکت‌های رشد، مشاوران تخصصی و کارکنان و اساتید مراکز تحقیقاتی هستند و باید سطوح آموزش و مشاوره رتبه‌بندی شود.

رحیمی در خصوص رتبه‌بندی سطوح آموزش و مشاوره در دنیا گفت: فنلاند نخستین رتبه را در سطوح آموزش و مشاوره در دنیا دارد و کره، چین، ژاپن، سنگاپور و انگلستان به ترتیب در اولویت رتبه‌بندی در زمینه آموزش و مشاوره هستند.

وی در خصوص مهم‌ترین موانع آموزش در پارک‌های علم و فناوری گفت: بسیاری از مدیران و کارشناسان از ماموریت پارک‌ها آگاهی چندانی ندارند و نظام دانشگاهی، رشته‌ها و سرفصل‌های آنان با حوزه فناوری دارای فاصله زیادی است و خلاقیت اندک در کلاس‌های درسی، دانشگاه‌ها و در مدارس ما وجود دارد.

رحیمی ادامه داد: وجود خلا در یک سیستم و شبکه جامع آموزشی و فقدان یک سیستم نیازسنجی پایش و ارزیابی، کمبود ظرفیت‌های فیزیکی در کلاس‌ها و کارگاه‌ها و عدم تدریس دروس کارآفرینی و اقتصاد مهندسی در فضای آموزشی احساس می‌شود.

این مسئول در زمینه از بین ‌بردن موانع و چالش‌های موجود بر سر راه آموزش، گفت: ارتقای مستمر سطح علمی مدیران و تثبیت علمی آنان، بازنگری اساسی در نظام نوآوری و فناوری کشور در چارچوب ماموریت‌ها و وظایف معاونت پارک علم و فناوری، ایجاد راهکار سیستمی تشویق جامع و فراگیر در نظام دانشگاهی کشور از جمله این راهکارها است.

به ‌گفته رحیمی، بررسی، تصویب و راه‌اندازی دوره‌های فناورمحور در پارک علم و فناوری، راه‌اندازی دوره‌های مجازی و آموزش الکترونیکی و راه‌اندازی دوره‌های پودمانی در حوزه‌های فناوری برای افراد شاغل از دیگر راهکارها به منظور از بین ‌بردن موانع و چالش‌های موجود بر سر راه آموزش است.

معاون پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان اذعان داشت: نهادینه‌ کردن نوآوری و حل خلاقانه مسئله از مهم‌ترین راهکارها در زمینه رفع موانع موجود در نظام آموزشی است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول