اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پنجمین مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی در یزد برگزار می‌شود

مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد از برگزاری پنجمین دوره مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی در یزد خبر داد.

پنجمین مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، سید امین درخشان اظهار داشت: پنجمین مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی به همت پارک علم و فناوری یزد و با همکاری ادره کل آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در تاریخ 25 و 26 مهرماه در سالن ورزشی شهید صدوقی برگزار می‌شود.

وی افزود: تفاوت مسابقات امسال با سال‌های گذشته در ایجاد رشته‌های جدید شکارچی نور، رالی، ربات همکار و هواوفضا است.

درخشان بیان کرد: رشته‌هایی که در سال گذشته برگزار شده شامل ربات فوتبالیست، ربات مسیریاب، حل ماز، جنگچو و نمایشگاهی بوده که امسال نیز دانش‌آموزان در آنها به رقابت می‌پردازند.

وی اهداف برگزاری این مسابقات را پرورش خلاقیت در جوانان، بالا بردن روحیه اعتماد به نفس، لذت بردن نوجوانان و جوانان از شیوه‌های گوناگون حل مسئله و ارائه فرصت‌ مناسب برای فعالیت یادگیری چندگانه عنوان کرد.

درخشان خاطرنشان کرد: این مسابقات از سال 89 به همت پارک پارک علم و فناوری یزد و آموزش و پرورش استان آغاز شده و تاکنون توانسته حامیان خوبی را از میان نهادهای استان جذب نماید که در این راستا، استانداری یزد، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و نخبگان استان نیز در این مسیر همراه شده‌اند.

وی یادآور شد: نخستین دوره این مسابقات با 104 تیم آغاز شد که این آمار در دوره چهارم به 259 تیم افزایش یافت.

درخشان، انجام این مسابقات را گامی در مسیر آشنایی دانش‌آموزان با فناوری‌های نوین و تقویت مهارت‌های عملی و خلاقیت آنها و شناسایی استعدادها با رویکرد هوش‌های چندگانه برشمرد.

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاع بیشتر به سایت این مسابقات به آدرس WWW.REGISTER.PARSANELC.COM  مراجعه کنند.

انتهای پیام/2464/ک/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول