اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کرمان مطرح کرد

افزایش 3 برابری کشف جرائم سایبری در کرمان

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کشف جرائم سایبری در سطح استان کرمان سه برابر افزایش یافته است.

افزایش 3 برابری کشف جرائم سایبری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا ناظری عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی یک ساله گذشته بیش از 386 هزار تماس تلفنی با مرکز 110 کرمان برقرار شده که حدود 325 هزار و 695 تماس عملیاتی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش تماس‌های عملیاتی با 110 حدود هفت درصد افزایش نسبت به سال گذشته وجود دارد، افزود: بیش از 96 هزار پرونده در رده‌های مختلف انتظامی استان کرمان تشکیل و تحویل مراجعه قضایی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: با وجود اینکه 11 درصد راه‌های کشور در استان کرمان قرار دارد، اما طی شش ماه نخست سال جاری رتبه اول کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را داشتیم.

وی تصریح کرد: در محدوده برون شهری از سال گذشته تا‌کنون 16 درصد کاهش در تعداد متوفیات و در تعداد تصادفات فوتی 13 فقره کاهش نسبت به سال گذشته داریم.

ناظری عنوان کرد: در محدوده برون شهری و محور جاده‌ها تعداد تصادفات فوتی 9 درصد کاهش و در تعداد متوفیات پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: توقیف موتورسیکلت 11 درصد ‌و ماشین 26 درصد از سال گذشته تا‌کنون کاهش داشته و این آمار نشان می‌دهد که فرهنگ ترافیک مردم بالا رفته است و از طرف دیگر اعمال قانون ما در تخلفات حادثه‌ساز بیشتر بود.

ناظری ابراز داشت: از سال گذشته تا‌کنون در سرقت‌های مسلحانه حدود 27 درصد، آدم‌ربایی حدود چهار درصد و در قتل مسلحانه سه درصد کاهش داشته‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: ما در موضوعاتی مانند سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش وقوع سرقت داریم و عمده این موضوع به معضلات و مشکلاتی که در جامعه ما جاری است مربوط می‌شود و از سوی دیگر 37 درصد افزایش کشف سرقت‌ها را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: طی یک سال گذشته حدود 75 هزار و 980 نفر دستگیری در استان کرمان داشتیم که شامل جرائم خرد تا اشرار مسلح و ... است. 

ناظری گفت: از سال گذشته تا‌کنون یک هزار و 297 خودرو مسروقه توسط همکاران نیروی انتظامی کشف شده که 33 درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین طی یک سال گذشته یک هزار و 597 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شده که 15 درصد در این زمینه افزایش داشته‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: 65 تن و 918 کیلوگرم انواع مخدر نیز طی سال جاری در سطح استان کرمان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون 54 درصد پرونده‌های کالای قاچاق افزایش داشته که حدود 149 درصد ارزش ریالی این کالاهای قاچاق است.

ناظری عنوان کرد: 25 میلیارد تومان ارزش کالای قاچاقی بوده که همکاران ما طی یک سال گذشته کشف و ضبط کرده‌ و تحویل گمرک و سایر نهادها داده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان متذکر شد: حدود 140 طرح در یک سال گذشته با محورت معاونت عملیات استان کرمان و عملیات مشترک در قالب طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان با محوریت‌های پلیس‌های تخصصی آگاهی، اطلاعات، مواد مخدر، پلیس پیشگیری و راهنمایی و رانندگی انجام داده‌اند.

ناظزی در پایان بیان داشت: جرائم سایبری در سطح استان کرمان از سال گذشته تاکنون دو برابر افزایش یافته و کشف جرائم سایبری در سطح استان سه برابر افزایش دارد.

انتهای پیام/80018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول