اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فناوری اطلاعات کرمان خبر داد

مشارکت ناخواسته کاربران اینترنتی در حملات سایبری

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت استان کرمان گفت: سیستم‌های بسیاری از کاربران به‌ دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ناخواسته عضو گروه‌های هکری شده که با مشارکت‌های غیرارادی در حملات سایبری سهیم می‌شوند.

مشارکت ناخواسته کاربران اینترنتی در حملات سایبری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی شیخ‌الاسلامی عصر امروز در همایش معرفی آسیب‌های فضای مجازی که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: فضای سایبری نامحدود و بدون مرز جغرافیایی است که میلیون‌ها کاربر در ارتباط با یکدیگر و انتقال اطلاعات نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی یک فضای حقیقی است، تصریح کرد: امروزه در کوشش برای تحقق دولت الکترونیک گسترش امکانات فضای مجازی را در دستور کار قرار می‌دهیم و این نکته قابل تأمل است که زمانی در منزل خود هستید به راحتی بسیاری از امورات را از طریق اینترنت پیگیری می‌کنید.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت استان کرمان افزود: علاوه بر انجام کارهای ساده و تبادل اطلاعات و خریدهای اینترنتی می‌توانید به پایگاه‌های اطلاعاتی ارزشمند مراجعه کنید و مطالب مورد نیاز خود را مورد بهره‌برداری قرار دهید و حتی بدون اطلاع شما امکان تخلیه حساب‌های بانکی شما از سوی هکرها وجود دارد.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه سنجش میران توسعه‌یافتگی کشور در شاخص فضای سایبری سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است، گفت: شورای عالی فضای مجازی در 17 اسفندماه سال 90 به فرمان مقام معظم رهبری برای آسیب‌شناسی فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا و ارائه خدمات به کاربران تشکیل شد.

وی ابراز داشت: طبیعت تهدید در فضای مجازی این است که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد و هرگز نمی‌توانیم، تهدیدها را به‌طور کامل شناسایی کنیم، زیرا گروه‌های خرابکار با هر عنوانی در شبکه حضور دارند و چند هدف را مورد حمله قرار می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از گروه‌های خرابکار نیازی به نزدیک‌ شدن به اهدافشان ندارند، اذعان داشت: آنها در خارج از مرزهای کشور اهداف خود را در قالب حملات سایبری به کار می‌برند و به صورت خودکار و با سرعت زیاد اطلاعات را به سرقت می‌برند.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: هکرها توانایی گمنام بودن در فضای مجازی را دارند و سیستم‌های بسیاری از کاربران به‌دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ناخواسته عضو گروه‌های هکری شده که با مشارکت‌های غیرارادی در حملات سایبری سهیم می‌شوند.

وی در تشریح انواع حملات سایبری اذعان داشت: استراق سمع در مکالمات تلفنی، دیتاها و تصاویر، جاسوسی با استفاده از نرم‌افزارهای خاص، قطع کامل و یا اختلال در پالایشگاه‌ها و شبکه‌های خدماتی، حمله به وب‌سایت‌های نهادهای مختلف به منظور جلوگیری از ارائه خدمات به مردم و تهدیدهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی تنها برخی از حملات سایبری هستند.

عضو کمیته فناوری اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد: در راستای ایمن‌سازی وب‌سایت‌های دستگاه‌های اجرایی استان کرمان آنها را در دامنه kr.ir قرار داده و در یکی از بهترین دیتاسنترهای معروف ایران نگهداری می‌کنیم.

شیخ‌الاسلامی بیان داشت: پروژه بستر ارتباطی فیبر نوری در بیش از 400 نقطه دستگاه‌های اجرایی در حوزه شهری استان کرمان برقرار شده است.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه دولت و مانیتورینگ آنها صورت گرفته است تا با شناسایی ترافیک‌ها در خنثی‌سازی حملات سایبری سرعت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/80028/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول