اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

دستگاه قضایی با فروشندگان فیلترشکن برخورد می‌کند

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: فروش و آموزش استفاده از فیلترشکن جرم است و دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به چنین کاری کنند، برخورد می‌کند.

دستگاه قضایی با فروشندگان فیلترشکن برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرزین افروز عصر امروز در نشست جرایم سایبری اظهار داشت: امنیت یکی از موضوعات اساسی در زندگی بشر است اما تا زمانی که دچار مخاطره نشده مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: وقتی امنیت به مخاطره می‌افتد و ناامنی را در برخی از شئون احساس می‌کنیم، تازه متوجه این نعمت زندگی می‌شویم.

این مسئول اضافه کرد: همان طور که هر کس در جامعه واقعی که در آن زندگی می‌کند، برای ایجاد امنیت تمام تلاش خود را به کار برده و اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهد، از برخی از ارگان‌ها نیز انتظار داریم برقراری امنیت را برعهده بگیرند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: در خانواده‌ها نیز با تدابیر امنیتی، پیش‌بینی‌های لازم از لحاظ تعرض به خانواده و مال انجام می‌شود.

افروز تصریح کرد: در کنار فضای واقعی فضای دیگری نیز به وجود آمده که از آن به عنوان فضای مجازی یاد می‌شود و هر روز شاهد توسعه بیشتر آن هستیم.

وی بیان کرد:‌ توسعه روزافزون فضای مجازی، عنوان جامعه مجازی را در کنار جامعه واقعی ایجاد کرده است بنابراین نیاز است که امنیت پایدار در این جامعه نیز برقرار شود که پلیس فتا این وظیفه خطیر را برعهده دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در برقراری ارتباط در فضای حقیقی یک‌سری از پیشگیری‌ها انجام می‌شود، در رایانه‌‌های شخصی نیز باید موارد پیشگیرانه برای ایجاد امنیت مدنظر قرار گیرد.

افروز گفت: عدم آگاهی کافی و پایین بودن سطح سواد دیجیتال در برخی از خانواده‌ها موجب تشکیل پرونده‌های زیادی در ارتباط با جرایم سایبری در دستگاه قضایی می‌شود.

وی افزود: از فعالان این عرضه و پلیس فتا انتظار می‌رود با تشکیل کارگروه‌های لازم مردم را با این فضا و آسیب‌هایی که می‌تواند ایجاد کند، آشنا کنند.

وی با اشاره به یکی از آسیب‌های فضای سایبری هتک حیثیت افراد است، گفت: دشمن در حوزه عفت و اخلاق عمومی، خانواده‌ها و جوانان جامعه را تهدید می‌کند که یکی از موارد این تهدیدها هتک حیثیت اشخاص است.

این مسئول با بیان اینکه فروش و آموزش استفاده از فیلترشکن نیز جرم به شمار می‌رود، اظهار کرد: فروش و آموزش استفاده از فیلترشکن جرم به شمار رفته و دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به چنین کاری کنند، برخورد می‌کند.

انتهای پیام/77010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول