اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نیمه نخست امسال صورت گرفت

معدوم‌سازی 35 هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از معدوم‌‌سازی 35 هزار و 590 کیلوگرم فرآورده گوشتی غیرقابل مصرف در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

معدوم‌سازی 35 هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید سعید حسینی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته امنیت غذایی در اراک، اظهار داشت: نظارت بر بهداشت عمومی، تأمین فرآورده‌های خام دامی سالم و نظارت بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های دامی یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است که در این راستا در طول سال طرح‌های مختلف نظارتی توسط دامپزشکی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح‌های نظارتی طی نیمه نخست امسال 41 هزار مورد بازدید از فروشگاه‌های عرضه گوشت قرمز و سفید، مواد لبنی، ایستگاه‌های جمع آوری شیر، رستوران‌ها، قصابی‌ها و... صورت گرفته که در این بازدیدها یک هزار و 276 مورد غیر بهداشتی مشاهده، 35 هزار و 590 کیلوگرم فرآورده گوشتی غیر قابل مصرف معدوم و 156 متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون جلوگیری از انتقال و سرایت بیماری‌ها از حیوان به انسان، گفت: این اداره براساس رسالت خود در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه اقدام به ایجاد قرنطینه دامپزشکی در تمامی ابعاد متناسب و همسو با مقررات و قوانین مدون و مصوب بین‌المللی کرده و با ایجاد این واحد بر تمامی امور مربوط به جابجائی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی در تمامی مبادی ورودی و خروجی استان نظارت کامل و به شکل محسوس و غیر محسوس دارد.

به گفته وی؛ در این مدت همچنین بالغ بر 2 میلیون و 148 هزار و 643 راس دام شامل یک میلیون و 882 هزار و 968 راس دام سبک و 265 هزار و 675 راس دام سنگین علیه بیماری‌های دامی، بالغ بر 528 هزار و 911 راس گاو و گوسفند علیه بیماری بروسلوز، 346هزار راس دام علیه بیماری شاربن، 3 هزار و 680 قلاده سگ‌ گله و خانگی علیه بیماری هاری واکسیناسیون شده‌اند.

انتهای پیام/87012/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول