اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه خبرداد

نصب 120 هزار برچسب طرح شبنم در مراغه

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: تاکنون بیش از یکصد هزار برچسب طرح شبنم بر روی کالاها در این شهرستان نصب شده است.

نصب 120 هزار برچسب طرح شبنم در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حسن مصیبی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طرح شبنم در زمینه پیشگیری و برخورد با قاچاق کالا از اهمیت خاصی برخوردار بوده و یکی از راهکارهای مؤثر واقع شدن طرح، نصب برچسب در مبادی ورودی از جمله گمرکات کشور و مراکز بازرگانی بزرگ هنگام ترخیص کالا بوده است.

وی با اشاره به گروه‌های کالایی اولویت‌دار طرح مذکور اضافه کرد: در طول یک سال گذشته اصناف شهرستان در رسته‌های لوازم بهداشتی و آرایشی، تلفن همراه و قطعات رایانه در قالب 380 فرم متقاضی بیش از 120 هزار برچسب طرح شبنم بوده‌اند.

مصیبی در خصوص مابقی برچسب‌های نصب نشده، گفت: برخی اصناف در مراحل ثبت‌نام با مشکل مواجه بودند که این موضوع توسط کارشناسان در حال بررسی بوده و پس از رفع مشکل، نصب برچسب از سر گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همشهریان می‌توانند برای اطمینان خاطر خودشان هر کالای دارای بارکدی را استعلام کرده و از اصیل بودن آن مطمئن شوند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه افزود: می‌توان تخلفات مربوط به کالاهایی که بارکد آن مخدوش است یا بارکد ندارد را به سامانه 124 این اداره و دیگر نهادهای نظارتی مانند تعزیرات حکومتی و مجمع امور صنفی گزارش کرد.

برچسب شبنم دارای یک بارکد دو بعدی ویژه است که روی هر قلم کالا درج می‌شود و حاوی اطلاعات کامل درباره کالا بوده و قابلیت استعلام اصالت کالا از طریق گوشی تلفن همراه دوربین‌دار و نرم‌افزار مربوطه و استعلام از سامانه شبنم به آدرس www.shabnam.ir را دارد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول