اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لوموند: زیدان با سیا در ربایش ابوانس اللیبی همکاری کرد/ وعده انقلابیون لیبی به انتقام‌گیری

روزنامه لوموند فرانسه نوشت: نخست‌وزیر لیبی با آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در ربایش ابوانس اللیبی، مظنون القاعده در طرابلس همکاری کرده است.

لوموند: زیدان با سیا در ربایش ابوانس اللیبی همکاری کرد/ وعده انقلابیون لیبی به انتقام‌گیری

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، دولت علی زیدان، نخست وزیر لیبی این روزها به سبب ربایش ابوانس اللیبی توسط کماندوی آمریکایی و مزدوران لیبیایی در معرض انتقادهای شدید قرار گرفته است.

اتاق عملیات انقلابیون لیبی زیدان و رئیس دستگاه اطلاعات لیبی را مسئول کامل عملیات ربایش ارتش آمریکا می داند و وعده انتقام داده است.

روزنامه لوموند فرانسه نیز در این باره نوشت: آقای زیدان در سفر اخیر خود به فرانسه مهمان عزیزی برای دولت آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سی آی ای) بوده است و حتی به آنها قول داده است که در اجرای عملیات‌های حساس و سازماندهی شده در داخل لیبی بدون هیچگونه مانعی از سوی دولت کمک کند.

به نوشته لوموند نخست وزیر لیبی همچنین فهرستی از اسامی 213 لیبیایی را به سیا داده است تا آنها را در داخل خاک لیبی دستگیر کند یا به قتل برساند.

این روزنامه فرانسوی نوشت: آقای زیدان همچنین به دولت آمریکا قول داده بود که عملیات‌های نظامی این کشور در داخل خاک لیبی را چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ نیروهای انسانی تحت پوشش قرار می‌دهد.

لوموند ادامه داد: عملیات نظامی ارتش آمریکا برای دستگیری ابوانس اللیبی در مقابل درب خانه‌اش در طرابلس توسط باندهای ترور و ربایش آمریکایی صورت گرفت که وارد خاک لیبی شده و ماموریت آنها از طریق ماهواره تحت کنترل بوده است.

عملیات ربایش شیخ ابوانس اللیبی با پرواز مداوم هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی طی یک هفته در آسمان طرابلس همزمان بود.

این در حالی است که انقلابیون بنغازی، درنه و البیضا در بیانیه‌ای مشترک وعده انتقام عاملان ربایش ابوانس اللیبی داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول