اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما دستور حمله به لیبی برای بازداشت رهبر القاعده را صادر کرده بود

رئیس‌جمهور آمریکا خود شخصا دستور حمله نیروهای ویژه آمریکا و عوامل سازمان سیا و اف‌بی‌آی برای دستگیری رهبر القاعده در لیبی را صادر کرده است.

اوباما دستور حمله به لیبی برای بازداشت رهبر القاعده را صادر کرده بود

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، به گفته برخی مقاماتی که از ماجرا مطلع بودند، باراک اوباما خود شخصا دستور حمله نیروهای ویژه آمریکا و نیز عوامل سازمان سیا و اف‌بی‌آی برای دستگیری انس اللیبی، رهبر القاعده در خارج از خانه‌اش در لیبی را صادر کرده است.

وزرات دفاع آمریکا یکشنبه اعلام کرد، اللیبی در ناو آمریکا در مدیترانه در بازداشت به سر می‌برد. طبق این گزارش،‌ حتی برخی منتقدان سرسخت اوباما، اقدام او برای انجام این عملیات را تصدیق کردند چراکه گفته می‌شود اللیبی یکی از مغز متفکرهای پشت بمب‌گذاری‌های 1998 در سفارت‌های آمریکا در کنیا و تانزانیاست.

استیو کینگ، یکی از سناتورهای جمهوریخواه کنگره در این باره به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم این کار مثبت بود. مطمئنا خوشحال هستم که دستور چنین عملیاتی داده شده است. این کار قطعا به اوباما قدرت می‌بخشد اما این کار خوبی بود.

بنیامین باربر، عضو ارشد بخش تحقیقاتی در دانشگاه نیویورک نیز اظهار داشت: بعد از سقوط معمر قذافی، لیبی به دست نظامیان قبیله‌ای اداره می‌شد، از این رو اللیبی می‌توانست آزادانه در طرابلس زندگی کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند، اللیبی در نهایت در آمریکا محاکمه خواهد شد و به گوانتانامو فرستاده نمی‌شود. اما در حال حاضر او برای بازجویی به دست نیروهای اطلاعاتی، در دریا نگهداری می‌شود و به گفته باربر،‌ اللیبی در آینده نزدیک برای تحقیقات جنایی به آمریکا منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول