اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دفاع آمریکا از عملیات‌های نظامی خود در سومالی و لیبی

وزیران دفاع و خارجه آمریکا عملیات‌های اخیر نیروهای ویژه این کشور در سومالی و لیبی را قانونی و مناسب خواندند.

دفاع آمریکا از عملیات‌های نظامی خود در سومالی و لیبی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه با تقدیر از عملیات این کشور در لیبی و سومالی در شنبه گذشته اعلام کرد: این اقدام نشان می‌دهد آمریکا از هیچ تلاشی برای مقابله با تروریست‌ها فروگذاری نمی‌کند.

هیگل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: می‌خواهم از تمام افرادی که در جریان برنامه ریزی و اجرای این دو عملیات مشارکت داشتند تقدیر کنم.

وی افزود: این دو عملیات نشان دهنده دقت عمل بی نظیر، دسترسی جهانی و توانایی‌های ارتش آمریکا است.

نیروهای آمریکایی شنبه گذشته ابوانس اللیبی یک فرد تحت تعقیب را که در انفجار سفارت آمریکا در نایروبی و تانزانیا در پانزده سال پیش دست داشت از مقابل منزلش ربودند و از این کشور خارج کردند.

در سومالی هم نیروهای دریایی آمریکا یکی از پایگاه‌های ساحلی الشباب را در پاسخ به حمله ماه گذشته اعضای این گروه به یک مرکز خرید در کنیا، هدف حمله قرار دادند اما نتوانستند به فرد مورد نظر خود که از اعضای القاعده بود دست پیدا کنند.

از سوی دیگر ام عبدالرحمان همسر ابوانس اللیبی گفت: هیچ آمریکایی را در زمان ربوده شدن همسرش ندیده است.

ام عبد الرحمن گفت: همه کسانی که من دیدم لیبیایی بودند، شاید آمریکایی‌هایی هم همراه آنان بودند ولی من آنان را ندیدم زیرا بیش از یک خودرو برای ربودن وی آمده بود، گفته می‌شود که 10 نفر در این عملیات حضور داشتند ولی من باور دارم که شمار آنان بیشتر بود.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز اقدام یگان نیروهای ویژه آمریکایی در دستگیری علی ابو انس اللیبی از سرکرده‌های القاعده را کاری مناسب و قانونی توصیف و اذعان کرد که دولت لیبی را از قبل در جریان این کار قرار نداده بود.

وزیر آمریکایی در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در حاشیه اجلاس سران آسیا و اقیانوسیه گفت: آمریکا هر آنچه را در توان دارد و هر آنچه را مناسب و قانونی است در مسیر سرکوب تهدید تروریسم انجام می‌دهد.

وی همچنین اذعان کرد که مقامات لیبی از قبل در جریان این عملیات قرار نگرفته بودند.

دولت لیبی دیروز از همتای آمریکایی خود خواسته بود که درباره عملیات نظامی نیروهای ویژه آمریکایی در طرابلس که آن را «ربایش یک شهروند لیبیایی» خواند، توضیح بدهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول