اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی سفیر آمریکا را احضار کرد/ ارتش آمریکا از اللیبی بازجویی می‌کند

احضار سفیر آمریکا از سوی وزیر دادگستری لیبی به منظور ابراز مراتب اعتراض به ربایش ابوانس اللیبی و آماده باش در پایتخت لیبی از جمله جدیدترین تحولات مربوط به بازداشت این عضو سابق القاعده توسط نیروهای آمریکایی است.

لیبی سفیر آمریکا را احضار کرد/ ارتش آمریکا از اللیبی بازجویی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، وزارت خارجه لیبی اعلام کرد که وزیر دادگستری این کشور سفیر آمریکا در لیبی را در قضیه ربایش ابوانس اللیبی احضار کرده است.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه ای گفت: صلاح المرغنی، وزیر دادگستری لیبی، دبورا جونز سفیر امریکا در لیبی را فراخوانده و از وی خواسته است درباره قضیه ربایش ابوانس اللیبی یک شهروند لیبیایی توسط نیروهای ویژه آمریکایی توضیح بدهد.

در همین راستا اتاق عملیات لیبی -نیروی مامور حفاظت از پایتخت- در بیانیه ای اعلام کرد: به دلیل اوضاع امنیتی و اقدام دستگاه های جاسوسی خارجی علیه حاکمیت لیبی اعلام آماده باش می کنیم.

این نهاد از همه گروه های زیرمجموعه خود خواست در آماده باش کامل باشند.

سخنگوی اتاق عملیات انقلابیون لیبی گفت که هر خارحی را که روادید معتبر نداشته باشد تحت تعقیب قرار خواهد داد.

محمد العلاقی، رئیس شورای عالی آزادی ها و حقوق بشر در لیبی نیز از دولت این کشور خواست با صدور بیانیه ای ربایش ابوانس اللیبی را که نقض آشکار حاکمیت لیبی است، محکوم کند.

العلاقی با ابراز تردید در اظهار بی اطلاعی دولت زیدان از عملیات نظامی نیروهای آمریکایی در طرابلس برای دستگیری ابوانس اللیبی گفت: اگر دولت از این قضیه اطلاع نداشت آن را محکوم می کرد و از واشنگتن به طور جدی توضیح می خواست زیرا هیچ توافقنامه ای بین دو کشور بر سر مبادله متهمان وجود ندارد.

نیروهای ویژه این کشور ابو انس اللیبی 49 ساله را روز شنبه بازداشت کردند و وی هم اکنون در اسارت نیروهای ارتش آمریکا است.

مقاماتی آمریکایی گفتند که بازجویان حرفه ای از ابوانس اللیبی متهم به ارتباط با القاعده در شمال آفریقا بازجویی می کنند.

اللیبی هم اکنون در کشتی جنگی«یو اس اس سن آنتونیو» در دریای مدیترانه نگهداری می شود.

نزیه عبدالحمید الرقیعی معروف به ابوانس اللیبی یکی از رهبران القاعده در شمال آفریقا و متهم به دست داشتن در انفجارهای پانزده سال پیش در سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا است.

ربوده شدن ابو انس اللیبی در عملیات نیروهای ویژه آمریکایی با نارضایتی گسترده مردمی و دولتی در لیبی روبرو شده است، بخصوص که شهروندان لیبیایی در این عملیات مشارکت داشتند که نیروهایی از سفارت آمریکا هم آنها را همراهی می کردند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول