اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

فرهنگ کتابخوانی در ادارات و مدارس ما نهادینه نشده است

فرماندار قلعه‌گنج گفت: هنوز فرهنگ کتابخوانی در ادارات و مدارس ما نهادینه نشده و الگوسازی فرهنگ مطالعه با مشکل روبروی شده که باید این مسأله آسیب‌شناسی شود.

فرهنگ کتابخوانی در ادارات و مدارس ما نهادینه نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، ایوب فلاحی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای هفته کتاب باید منسجم و هماهنگ با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان باشد و در این برنامه فرهنگی همه باید حرکت شتابنده داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ کتابخوانی در ادارات و مدارس ما نهادینه نشده و الگوسازی فرهنگ مطالعه با مشکل روبروی شده که باید این مسأله آسیب‌شناسی شود، افزود: به زودی ماهنامه داخلی «کلات‌گنج» با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه‌گنج و همکاری خبرنگاران و روزنامه نگاران این شهرستان آغاز به کار می‌کند و اداره‌های قلعه‌گنج باید با این نشریه همکاری مطلوب داشته باشند.

فرماندار قلعه‌گنج با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در مرکز شهر قلعه‌گنج برگزار می‌شود، تصریح کرد: در طول مدت برگزاری نمایشگاه به دانش‌آموزان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تا سطح 50 درصد تخفیف در خرید و عضویت کتابخانه داده می‌شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: طرح بازدید یک ساعته مدیران ادارات به همراه کارمندان و میزگرد مطالعه در محل کتابخانه علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) هر هفته توسط یک اداره انجام می‌شود تا با آغاز این کار در این راستا الگوسازی شود.

وی ابراز کرد: شهرداری موظف است، نسبت به پرداخت نیم درصد از عوارض سالانه در قالب خدمات فنی و زیباسازی و رفع مشکلات این نهاد فرهنگی اقدام کند.

فرماندار قلعه‌گنج ابراز داشت: نمایشگاه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه دیده نمی‌شود و می‌طلبد تا «زیارت بچه» در شهرستان قلعه‌گنج مانند سایر اماکن مذهبی به اهتمام اداره اوقاف تجهیز شود.

فلاحی اذعان داشت: مدارس شبانه‌روزی بهترین مکان برای ترویج فرهنگ مطالعه هستند، استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌تواند سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی را افزایش دهد.

انتهای پیام/80005/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول