اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان خبر داد

افزایش 72 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی ـ کاربردی گلستان

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان از افزایش 72 درصدی جذب دانشجو در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 72 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی ـ کاربردی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مومنی بعد از ظهر امروز در آستانه 18 مهر ماه سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت مهم این دانشگاه بحث مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت در سطح جامعه است و در این راستا تلاش‌أهای بسیاری صورت پذیرفته است.

علمی کاربردی یک دانشگاه کارآفرین

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه کارآفرین است تصریح کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری این دانشگاه و دیگر مراکز مهارت‌آموزی در سطح کشور به منظور پرورش تکنسین باید مورد حمایت قرار گیرد.

مومنی افزود: بر اساس افق چشم‌انداز 20 ساله، آموزش‌های مهارتی باید 70 درصد از آموزش‌ها را در بر بگیرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان یادآور شد: در حال حاضر تا رسیدن به افق چشم‌انداز 20 ساله فاصله بسیاری داریم و در سطح کشور 15 درصد و در سطح استان 14 درصد افراد آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

مومنی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را در سطح استان در حدود 12 هزار نفر دانست و گفت: در تیر ماه سال گذشته جمعیت دانشجویی این دانشگاه 7 هزار نفر بوده و امسال از افزایش 70 درصدی برخوردار است.

تاکنون 3 هزار و 278 نفر در ورودی مهرماه ثبت نام کرده‌اند

وی بیان داشت: برای ورودی سال جدیدی تاکنون 3 هزار و 278 نفر در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار افزایش خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: این دانشگاه در چهار گروه صنعت با 3 هزار و 400 دانشجو، کشاورزی 538 ، خدمات 5 هزار و 800 و فرهنگ و هنر بیش از 450 دانشجو مشغول فعالیت است و 3 هزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی و 8 هزار دانشجو در مقطع کاردانی دارد.

هدف دانشگاه تربیت تکنسین مهار است

وی ابراز داشت: بسیاری بر این گمان هستند که این دانشگاه نیز رو به مدرک‌گرایی خواهد گذشت اما هدف ما بر روی تربیت تکنسین‌های کار بلد متمرکز شده و به ازای هر یک کارشناس هفت الی هشت کاردان را آموزش می دهیم.

مومنی در پایا دلیل کمبود تکنسین در کشور را مدرک‌گرایی دانست و یادآور شد: در دانشگاه علمی کاربردی طوری برنامه ‌یزی شده که 70 درصد در دوره کاردانی، 29 درصد کارشناسی و یک درصد در تحصیلات تکمیلی آموزش ببینند.

انتهای پیام/83004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول