اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی گلستان مطرح کرد

دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی تنها متولی آموزش‎های مهارتی در استان گلستان

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی به معنای واقعی یک دانشگاه کارآفرینی است، گفت: دانشگاه علمی ـ کاربردی به عنوان تنها متولی آموزش‎های مهارتی در استان گلستان است.

دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی تنها متولی آموزش‎های مهارتی در استان گلستان

حسین مومنی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه دو دهه از فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی می‎گذرد، با استقرار نظام جامع مهارت و فناوری به دنبال اثربخشی نیروی انسانی و غنی‎سازی حوزه‎های شغل با محوریت آموزش در محیط کار هستیم.

وی ادامه داد: نظام جامع مهارت و فناوری با سه زیر نظام آموزشی مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‎ای و شرایط ابزار شغل، زمینه‎ساز اشتغال دانش‎بنیان و همراهی علم و عمل خواهد شد.

دانشگاه علمی و کاربردی تنها متولی آموزش‎های مهارتی در گلستان است

مومنی بیان کرد: علم بدون عمل و آموزش بدون مهارت مفید نخواهد بود و به جایی نخواهد رسید.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان ابراز داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی به عنوان تنها متولی آموزش‎های مهارتی در استان گلستان است.

مومنی افزود: این دانشگاه با مشارکت سازمان‎ها و دستگاه‎های اجرایی دولتی و خصوصی و صنعتی زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‎های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، کشاورزی و فرهنگی استان و جامعه را فراهم آورده است.

70 درصد فارغ‎التحصیلان این دانشگاه مشغول به کارند

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان خاطرنشان کرد: بخش عمده‎ای از مشکلات و مسائل در استان گلستان و جامعه تابع اشتغال است.

مومنی اضافه کرد: کلید حل مشکل اشتغال در جامعه در تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد و مهارت آموز نهفته است.

وی متذکر شد: به شکر خدا بر اساس آمارهای منتشر شده 70 درصد فارغ‎التحصیلان دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان شغل مربوط به رشته خود را پیدا کرده‎اند و به اشتغال مشغولند.

مومنی تاکید کرد: بنابراین اگر این دانشگاه را دانشگاه کارآفرین بگوییم گزافه نگفته‎ایم.

دانشگاه علمی کاربردی مرکز ثقل آموزش عالی استان است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان تصریح کرد: بی‎شک دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان مرکز ثقل آموزش عالی استان در ارتباط با آموزش‎های مهارتی و ایجاد اشتغال است.

مومنی ادامه داد: به همین دلیل با استفاده از تمام امکانات دولتی و خصوصی تمرکز خود را بر روی آموزش‎های مهارتی و شغل‎محور گذاشته‎ایم.

وی گفت: ارتباط با صنعت و آموزش در محیط کار یکی از ویژگی‎ها و قابلیت‎های دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.

مومنی اضافه کرد: این به صورتی است که اکثر دانشجویان این دانشگاه در کارخانه‎های صنعتی مشغول گذراندن واحدهای عملی و کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند.

وی در پایان ابراز داشت: بنابراین به این نتیجه می‎رسیم که دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی در هنگام تحصیل و فراگیری دوره‎های دانشگاهی با کار و مهارت بیگانه نیستند و پس از فارغ‎التحصیلی مشغول به کار مورد علاقه خود می‎شوند.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول